وزير امورخارجه آفريقای مرکزی گروه‌های افراطی را عامل تهديد مسلمانان دانست

وزیر امور خارجه دولت انتقالی جمهوری آفریقای مرکزی گفت : عامل تهدید مسلمانان کشورش گروه های افراطی هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس بیست و چهار؛ توسن کنگو- دودو در گفتگو با این شبکه تلویزیونی درباره پاکسازی قومی مسلمانان در جمهوری آفریقای مرکزی اظهار داشت من فکر نمی کنم ما شاهد پاکسازی فرقه ای بوده باشیم. این بدان معناست حکومت از این قضیه استفاده ابزاری کرده است. دولت انتقالی دخالتی در این روند ندارد. آنچه در آفریقای مرکزی می گذرد، به فعالیت گروه های مسلح و افراطی برمی گردد. به هیچ وجه دولت در این قضیه دخالتی ندارد. برعکس، دولت از جامعه بین الملل درخواست کمک کرده است. همانگونه که می دانید ما ارتش نداریم و برای تامین امنیت برادران مسلمان خود به نیروهای فرانسوی و نیروهای میسکا اتکا کرده ایم.

وی درباره تصمیم چاد مبنی بر خروج سربازانش از جمهوری آفریقای مرکزی نیز گفت این تصمیم چاد مایه تاسف است. به خصوص آنکه ما همواره روابطی بسیار حسنه با چاد داشته ایم. چاد کشور برادر ماست و ما مرزی بسیار طولانی به این کشور داریم.

کنگو-دودو درباره دخالت چاد در امور داخلی آفریقای مرکزی نیز خاطرنشان کرد این بحث مطرح نیست. ما درباره نیروهای میسکا صحبت می کنیم که متعلق به اتحادیه آفریقاست و چاد نیز در همین چارچوب مداخله کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار