صالح آبادی:

افزایش نقد شوندگی "بازار فرابورس"

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينکه ارزش بازار فرابورس در يک سال اخير از 50 به 93 هزار ميليارد تومان رسيده است ، گفت : نقدشوندگي در اين بازار افزايش يافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛علي صالح آبادي افزود : اين امارها تقريباً نزديک به 90 درصد افزايش در ارزش بازار فرابورس نشان مي دهد.

وي تاکيد کرد :  ارزش معاملات فرابورس در يک سال اخير 30 هزار ميليارد تومان بوده که با توجه به 13 هزار ميليارد تومان سال پيش از آن بيش از دو برابر شده است. 

صالح ابادي گفت : دفعات معاملات هم رشد بيش از 2 برابري دارد و به يک ميليون و 700 هزار نوبت رشيده است.

وي افزود‌ : شاخص کل فرابورس هم از 443 واحد به حدود 766 واحد رسيده که نشان دهنده بيش از 70 درصد رشد بازدهي بازار است.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکيد کرد: عرضه هاي اوليه در سال جديد در بورس و فرابورس برنامه ريزي شده که فرصت خوبي براي سرمايه گذاري است. 

صالح‌ آبادي گفت : اين عرضه هاي اوليه فضاهاي خوبي براي جذب سرمايه هاست و پذيرش شرکت هاي خوب براي بورس و فرابورس در دست انجام است.

صالح آبادي تصريح کرد: همه تلاش ما ايجاد استحکام پايدار در بازار سرمايه و رشد سودآوري و بهبود شاخص هاي علمکردي شرکت هاي بورسي است و ساختارها را توسعه خواهيم داد. 

وي افزود: ساختار سرمايه گذاري در بورس بايد تسهيل شود و اقتصاد مقاومتي هم وظيفه ما را سنگين تر کرده است.

صالح ابادي تاکيد کرد : در بلندمدت بازار سرمايه از همه بازارهاي اقتصادي سوداورتر است و از شهروندان مي خواهيم از رفتارهاي هيجاني پرهيز کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار