نائب رييس دوم كميسيون كشاورزي مجلس؛

تهيه كود شيميايي "با كيفيت و استاندارد" از "مراكز معتبر"

به دليل وجود برخي عناصر تقلبي در عرضه كود شيميايي با تشديد نظارت‌ها بايد از فروش كودهاي تقلبي خارج از مراكز معتبر و استاندارد جلوگيري كرد.


ناصر صالحي نسب نائب رييس دوم كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: استفاده از كودهاي تقلبي باعث بر هم زدن تركيبات خاك مي‌شود غيرقابل مصرف بوده و به كارگيري آن خلاف است.

وي تصريح كرد: برخي از سودجويان به دليل بالا بودن قيمت كود و صرفه اقتصادي از برخي تركيبات و افزودني‌ها در خاك استفاده مي‌كنند.

صالحي نسبت تأكيد كرد: دستگاه‌هاي نظارتي و سارقان استاندارد بايد با تشديد نظارت‌ها وارد عمل شوند و با متخلفان برخورد كنند.

***كودهاي تقلبي روانه بازار نشود

در ادامه بهران بيرانوند عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به رايج بودن برخي سم‌هاي تقلبي در بازار سياه افزود: متأسفانه به دليل بالا بودن قيمت سم و كود شيميايي برخي عناصر تقلبي بودن در آن مشاهده شده است.

وي با بيان اينكه اين گونه عوامل منجر بر كاهش اعتماد مصرف كننده خواهد شد افزود: قطعاً سم و كود را بايد از مراكز معتبر تهيه كرد چرا كه برخي از اين اجناس به واسطه تقلبي بودن ممكن است با قيمت كمتري عرضه شوند.

نماينده مردم بروجرد خاطرنشان كرد: استفاده از كود و سموم كشاورزي نبايد بيش از اندازه مطلوب و استاندارد باشد.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس با اشاره بر اينكه سلامتي مردم نبايد به واسطه عده‌اي سودجود تهديد شود افزود: چنانچه اين گونه عوامل وارد چرخه‌ مصرفي مردم شود آسيب جدي وارد خواهد كرد و از دستگاه‌هاي نظارتي انتظار مي‌رود با شناخت بيشتر با متخلفان مربوطه برخورد نمايند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: کود ، واسطه ، سموم ، مجلس ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار