"جبار آذین" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحول فکری و فرهنگی، توسعه اقتصادی را سامان می‌بخشد

"جبار آذین" گفت:‌ تحول فکری و فرهنگی، ترقی و توسعه اقتصادی را سامان داده و موجب درخشش ایران اسلامی بر فراز قله‌های اقتصاد و فرهنگ در جهان خواهد شد.

"جبار آذین" منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه راهکارهای ورود مردم به عرصه فرهنگ گفت: اقتصاد و فرهنگ از ارکان اساسی هر جامعه به ویژه جامعه اسلامی است و تأکید مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 1393 به عنوان اقتصاد و فرهنگ نشانگر، نگاه عمیق و دقیق رهبر به این دو مقوله در رکن‌های اساسی است.  

وی افزود: بدیهی است اصلاح و مدیریت درست و هدفمند اقتصاد و فرهنگ یک جامعه می‌تواند بالندگی آن جامعه را در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند.  

این منتقد اظهار داشت: برای اجرایی شدن توصیه‌های رهبر انقلاب، مسئولان و متولیان امور اقتصادی و فرهنگی پیش از هر چیز نیازمند اطلاعات، تحقیق و تحلیل ویژگی‌های این دو رکن و مناسبات اجتماعی جامعه هستند.  

وی بیان کرد: مسئولان و متولیان از طریق آسیب شناسی هم جانبه و تعریف و تبیین درست و مهندسی مولفه‌های مورد نظر رهبری و نیازهای اجتماعی باحضور متخصصان به آسیب شناسی ابعاد گوناگون آن اقدام کرده و اصلاحات اساسی و بنیادی را در راستای ایجاد اقتصاد و فرهنگ ایرانی و اسلامی آغاز کنند.  

"آذین" در خصوص اهمیت بیشتر مقوله فرهنگ از اقتصاد اظهار داشت: در دیدگاه انسانی و الهی، مقوله‌های دینی و فرهنگی بنیادی‌ترین عناصر انسان‌ساز و تکامل بخش جامعه است.
 
وی تصریح کرد: از این رو تحول فکری و فرهنگی می‌تواند ترقی و توسعه‌ی اقتصادی را هم سامان دهد. مسائلی مثل اخلاق و تذهیب نفس با استفاده از بخش‌های متعدد و مختلف هنری و ادبی در قالب‌های فیلم، سریال، کتاب و سایر موارد جایگاه مناسب پرداختن به جنبه‌های فرهنگی برای سمت‌ دهی جامعه رو به تکامل فرهنگی و باروری اقتصادی و اجتماعی است.  

وی ادامه داد: به عبارتی برای جامعه عمل پوشاندن به فرمایش مقام معظم رهبری باید تمام گروه‌ها و طیف‌های فرهنگی، فکری و اقتصادی با اتحاد رویه و ارائه راهکارهای عملی، جهاد ملی را با عظمی راسخ شکل ببخشند تا ایران اسلامی بر فراز قله‌های اقتصاد و فرهنگ در جهان بدرخشند.  

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار