رئيس سازمان هواپيمايي كشوري:

سهم 2.5 درصدی صنعت هوایی در تولید ناخالص ملی/ما از يك سوم زيرساخت ها استفاده مي كنيم

جهانگيريان گفت: صنعت حمل و نقل هوايي در دنيا 5درصد توليد ناخالص داخلي را تشكيل مي دهد اما در كشور ما اين سهم حدود2.5 درصد است كه براي رسيدن به استانداردهاي جهاني با توجه به زيرساخت هاي فعلي بايد اهتمام ويژه اي صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عليرضا جهانگيريان در ديدار نوروزي خود با معاونان و مديران سازمان اظهارداشت: انتظارات مردم از اين سازمان و مجموعه صنعت هوانوردي روز به روز بيشتر خواهد شد برهمين اساس ضروري است تا در سال جاري گام هاي بلندتري برداشته و با برنامه ريزي مناسب اهداف پيش بيني شده براي صنعت در حوزه هاي فرهنگي و اقتصادي را محقق كنيم.

وي بر تاثير گذاري حوزه حمل ونقل هوايي بر بخش هاي فرهنگي كشور علي رغم اقتصادي بودن اين بخش اشاره كرد و گفت: تا زماني كه حمل و نقل توسعه نيابد، حوزه هاي ديگر نمي تواند نقش خود را به خوبي ايفا كنند.

جهانگيريان با اشاره به برخي تفاوت هاي صنعت حمل و نقل هوايي ايران با ساير نقاط جهان خاطرنشان كرد: كشور ما همواره در معرض تهديد قرار دارد و هر كشوري كه خواستار ارتقاست با مشكلاتي روبه رو خواهد بود . بر همين اساس چنانچه بخواهيم اين تفاوت ها را كاهش دهيم و به عنوان الگو در جهان مطرح شويم بايد با برنامه ريزي صحيح و دقيق از توان و نيروي انساني موجود استفاده حداكثري را داشته باشيم.

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين تاكيد كرد: براي پياده كردن الگوي اقتصاد مقاومتي و توسعه اقتصادي در سازمان هواپيمايي كشوري بايد در گام اول به ظرفيت هاي موجود توجه كرد تا از تجربيات و نيروي انساني موجود استفاده بهينه ببريم.

وي با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير در بخش نرم افزاري كه نقطه قوت صنعت به شمار مي رود، افزود: تنها با استفاده از ظرفيت هاي موجود نمي توان به اهداف ترسيمي دست يافت بلكه با برنامه ريزي مناسب كه پلي ميان ظرفيت ها و اهداف به شمار مي رود مي توان ظرفيت موجود را به فعليت رساند.

جهانگيريان اظهارداشت: صنعت حمل و نقل هوايي در دنيا 5درصد توليد ناخالص داخلي را تشكيل مي دهد اما در كشور ما اين سهم حدود2.5 درصد است كه براي رسيدن به استانداردهاي جهاني با توجه به زيرساخت هاي فعلي بايد اهتمام ويژه اي صورت گيرد.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري افزود: يكي از نقاط ضعف مهمي كه در صنعت وجود دارد محدوديت ناوگان است و ما از يك سوم زيرساخت ها استفاده مي كنيم اين در حالي است كه از ناوگان هوايي كشور 100درصد استفاده مي شود به همين منظور بايد تلاش كنيم با ورود ناوگان هوايي جديد بتوانيم بخشي از عقب ماندگي اين صنعت را جبران كنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار