نایب رییس انجمن داروسازان ایران:

عدم پرداخت "مطالبات از بیمه‌ها"، داروخانه‌ها را دچار مشکل کرده است

نایب رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروساز به عنوان آخرین حلقه درمان نقش موثری در بهبود بیماران دارد گفت: پرداخت نکردن مطالبات از سوی بیمه‌ها ، داروخانه‌ها را دچار مشکل کرده است.

دکتر علیرضا شهریاری نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه داروسازی یکی از حلقه های درمان بوده و آخرین حلقه درمان را به خود اختصاص داده است گفت: آخرین فرد کمک کننده به درمان بیماران، داروساز است که در راستای مشاوره پزشکی نیز نقش اساسی برای درمان بیماران ایفا می‌کند.

وی با اشاره به کمبودهای دارویی ماه‌های گذشته افزود: بیماران آسیب پذیر مانند بیماران مبتلا به تالاسمی و دیالیزی‌ها باید دغدغه کمبود دارو نداشته باشند چرا که اضطراب برای بیماران پیوند مضر خواهد بود.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم بیمه هستند اظهار کرد: داروخانه ها دو تا شش ماه بعد پولشان را از بیمه‌ها دریافت می‌کنند که باعث می‌شود برای تهیه دارو با شرکت‌های دارویی دچار مشکل شوند درحال که در بودجه سال 92 مقرر شده سازمان‌های بیمه‌گر طی 15 روز 60 درصد و طی سه ماه باقی مانده را به سازمان‌های طرف قرارداد بپردازند که این موضوع محقق نشده است.

وی تصریح کرد: افزایش سرانه درمان می‌تواند مشکلات دارو و درمان بیماران را کاهش دهند که در این راستا سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان هزینه سلامت در کشور بوده که از این رقم بیمه‌ها 15 هزار میلیارد تومان و مردم 25 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند در حالی که باید فقط 12 هزار میلیارد تومان توسط مردم پرداخت می شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، داروخانه ، داروساز ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار