اموال بابک زنجانی چه می شود؟

طی روزهای گذشته اطلاعات متفاوتی در مورد اموال بابک زنجانی منتشر شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پس از دستگیری بابک زنجانی اخبار متفاوتی در مورد سرنوشت او منتشر شده است ولی همچنان بسیاری از فعالان اقتصادی علاقه مند هستند تا اطلاعات تازه ای در مورد او بدست آورند. آخرین اطلاعاتی که در مورد پرونده بانک زنجانی منتشر شده نشان می دهد او بدهی های خود به دولت را بازپرداخت نکرده است. البته پیش از این وزارت نفت اعلام کرده بود طلب 2 میلیارد و 500 میلیون یورویی خود از زنجانی را بازپس گرفته است. براساس گفته های یکی از  نمایندگان مجلس تیم ویژه ای در قوه قضاییه تلاش می کنند تا اموال بابک زنجانی را شناسایی کنند. پس از انتشار این خبر اطلاعات دقیق تری در مورد سرنوشت بابک زنجانی و اموالش منتشر نشده است.

مقام مسول

خبر رسمی

عزت‌‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

او خبر داده است براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اولین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال جدید، در روز دوشنبه این هفته با حضور تمامی اعضا برگزار می‌شود. او خبر داده است از مقامات اجرایی مربوطه در حوزه اراضی داخلی محدوده شهرها و اراضی ملی خارج  از محدوده شهرها دعوت کرده‌ایم تا در اولین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی حضور یابند تا پرونده‌های زمین‌خواری را مورد بررسی قرار دهیم، البته این پرونده‌ها جدید نیست و از سال گذشته مطرح بوده است.

پرونده بابک زنجانی به‌طور مستمر در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد و این بررسی‌ها تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.

سید حسین دهدشتی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

او خبر داده است قوه قضائیه نیز در حال بررسی این پرونده است و قرار است سال آینده با مسئولان پرونده زنجانی در قوه قضائیه هم جلسه داشته باشیم. او همچنین تاکید کرده است: اموال و دارایی های زنجانی توسط قوه قضائیه ارزشیابی شده، ایشان نیز به قوه قضائیه ضمانت داده تا اوایل سال ۹۳ بدهی خود به وزارت نفت را بپردازد، در صورت عدم پرداخت بدهی در تاریخ تعیین شده اموال وی مصادره خواهد شد.

 

میرعباس سلطانی‌فر، نماینده بروجن

این نماینده مجلس  در مورد اموال زنجانی گفته است بابک زنجانی بیش از 60 درصد اموالش را خودش قیمت‌گذاری کرده است و رقم‌هایی فراتر از قیمت واقعی اموالش در داخل کشور برای باز پرداخت بدهی‌هایش اعلام می‌کند. اما بر اساس اطلاعات ما قیمت حقیقی اموال داخل ایران او شاید یک سوم قیمت کل اموالش در خارج از کشور باشد. او همچنین خبر داده که زنجانی تاکنون قدمی برای بازپرداخت بدهی هایش انجام نداده است:« زنجانی تاکنون قدمی برای پرداخت بدهی‌اش برنداشته است. در واقع او همه را به بازی گرفته و بعید می‌دانم که بخواهد همکاری کند و بدهی‌اش را پس دهد. درست است که زنجانی در بازداشت است اما اگر اراده‌اش را داشته باشد حتما راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها از اموال خارج از ایرانش برای بازپرداخت پول نفت استفاده کند.»

برچسب ها: وبگردی ، اموال ، بابک ، زنجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار