تقویم تاریخ در آینه ورزشی 18 فروردین ماه

امروز دوشنبه 18 فروردین ماه سال 1393 هجری شمسی برابر 7 جمادی الثانی 1435 هجری قمری و 7 آویل سال 2014 میلادی است.

  به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 16 سال پیش یعنی در سال 1377 هجری خورشیدی، سیروس قایقران کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در یک سانحه رانندگی به همراه پسر هشت ساله اش جان به جان آفرین کرد.

 سیروس قایقران که متولد سال 1340 در بندر انزلی بود در رده ی باشگاهی در تیم های استقلال انزلی، ملوان بندر انزلی، الاتحاد قطر و کشاورز تهران بازی کرد.
 
 وی 44 بازی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داد و 14 گل به ثمر رساند سیروس قایقران در عرصه ی مربیگری در تیم های کشاورز تهران و مسعود هرمزگان به فعالیت پرداخت.
 
 58 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال نفت گران باکو در ورزشگاه امجدیه تهران در یک مسابقه دوستانه، تیم فوتبال منتخب تهران را شکست داد تیم نفت گران باکو سه بر صفر بر تیم منتخب تهران پیروز شد.
 
 درتیم تهران محمود بیاتی، محمد بیاتی، منصور امیر آصفی، عارف قلی زاده، جواد بهشتی، رضا زمینی، نادر افشار،پرویز کوزه کنانی، مسعود برومند و بیوک مرکبار بازی کردند.
 
 54 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوستانه کشتی بین تیم های کشتی راه آهن ایران و پاکستان در تهران برگزار شد.
 
تیم راه آهن ایران با 3 برد، 2 باخت و سه تساوی پیروز شد و در وزن دووم محمد علی خجسته پور، در وزن هفتم نبی سروری و در وزن هشتم احمد وفادار بر حریفان خود پیروز شدند.
 
48 سال پیش در چنین روزی مسابقات تیراندازی انتخابی ایران زیر نظر فدراسیون تیر اندازی در مواد مختلف برگزار شد.
 
 در ماده دراز کش با تفنگ جعفر طلانی از باشگاه پرسپولیس اول، در ماده سلاح کمری منتهن از باشگاه استقلال و در قسمت سلاح کمری سریع داریوش آزادی اول شد این افراد پس از این مسابقات برای شرکت در مسابقات جهانی آلمان انتخاب شدند.
 
48 سال پیش در چنین روزی مسابقات انتخابی تیم ملی  بوکس ایران به پایان رسید.
 
 ویل هن یونانین ناصر آقایی، محمود کیانی، التفات طالبی، رضا ارمگان، سجوری، ماکو مکلان، نادر حسن زاده، ایرج سلامی کهن، عزیز شفیعی، آلوش عباسی، حسین فتحیان پور به عنوان اعضای تیم ملی بوکس ایران انتخاب شدند.
 
 44 سال پیش در چنین  روزی کارلو گانگنسیننی قهرمان رکورد دار مسابقات وزنه برداری المپیک و جهان از کشور فنلاند در دسته سنگین وزن با بلند کردن وزنه 162 کیلو و پانصد گرم در حرکت یک ضرب نیم کیلوگرم رکورد جهان را افزایش داد. او در رقابت‌های وزنه برداری فنلاند این رکورد جالب را بدست آورد. این ترتیب رکورد پیشین که در اختیار "اوسنار" وزنه بردار اهل شوروی بود تغییر داد.

42 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه "نوسیونال مونتوویدئو" اروگوئه قهرمان مسابقات جام بین قاره‌ای جهان در یک مسابقه دوستانه در برابر تیم فوبتال ایران قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر تیم‌ ملی ایران را شکست داد. تنها گل این دیدار را "مارالنز" در دقیقه 16 به ثمر رساند.

در تیم ملی فوتبال ایران ابراهیم آشتیانی، همایون بهزادی، جعفر کاشانی، مجید حلوایی، مصطفی عرب، علی پروین، علی جباری، حسین کلانی، صفر ایران پاک و اصغر شرقی بازی می کردند. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 20 هزار تماشاگر برگزار شد.

39 سال پیش در چنین روزی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام "دان کلف" در بلغارستان برگزار شد.
در این رقابت‌ها 15 تیم حضور داشتند و تیم کشتی مازندارن نماینده ایران در این مسابقات بود. اسدالله رضایی در 62 کیلوگرم مدال نقره گرفت.
جعفر علی جانی در 57 کیلوگرم و سبحان روی 45 کیلوگرم دو مدال برنز به دست آوردند.
بلغارستان با 7 مدال طلا اول شد. شوروی و آلمان شرقی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در سال 1979 در چنین روزی تیم ملی فوتبال فرانسه در دیداری دوستانه 6 بر صفر آمریکا را مغلوب کرد.

در سال 1996 در چنین روزی در پایان مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 1996 آتلانتا تیم چین میزبان مسابقات به قهرمانی رسید و تیم‌های کره شمالی و کره جنوبی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در سال 1375 در چنین روزی تیم ملی ایران در پایان چهل و یکمین دوره رقابت‌های تنیس روزی میز قهرمانی پس از شکست مقابل‌ تیم‌های برزیل، لوکزامبرگ و هند و برتری مقابل امارات و ... در بین 105 تیم حاضر به مقام 41رسید.

در سال 1371 در چنین روزی تیم والیبال بنیاد شهید تهران نماینده کشورمان در مسابقات والیبال جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا در هیروشیمای ژاپن با کسب 3 پیروزی و 2 شکست به مقام پنجم رسید.

در سال 1378 در چنین روزی در پایان رقابت‌های دو صحرانوردی قهرمانی آسیا که در ورزشگاه انقلاب تهران انجام شد تیم ژاپن در هر دو بخش جوانان و بزرگسالان قهرمان شد د در این مسابقات تیم کشورمان در رده بندی جوانان به مقام سوم رسید و در بخش بزرگسالان نایب قهرمان شد.

در سال 1379 در چنین روزی علی دایی مهاجم تیم ملی ایران و عضو باشگاه هرتابرلین آلمان به عنوان بهترین بازیکن سال 1999 قاره آسیا معرفی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خورشیدی ، سیروس ، کاپیتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۶:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
تقویم ورزشی یکی از بهترین قسمتهای سایت شماست.و دلیل تمایز باشگاه نسبت به سایر خبرگزاری هاس.ما که از طرفدارای هرروزشیم.
آخرین اخبار