تاکید ويليام هيگ بر لزوم اجتناب روسيه از مداخله در مسائل اوکراين

وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی به اظهار نظر درخصوص سالگرد نسل کشی در رواندا و همچنین وضع جاری در اوکراین پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی به اظهار نظر درخصوص سالگرد نسل کشی در رواندا و همچنین وضع جاری در اوکراین پرداخت.

"ویلیام هیگ" در بخشی از اظهارات خود در پاسخ به پرسش‌های یک خبرنگار، ابتدا به سالگرد نسل کشی در رواندا اشاره کرد و ضمن تأکید بر اینکه باید بر گسترش دوستی با مردم و پیشرفت و توسعه ی رواندا تمرکز نماییم، گفت: هنوز نیات و برنامه‌های خوبی به نفع مردم و کشور رواندا وجود دارد، در مراسمی که به مناسبت سالگرد نسل کشی در رواندا برگزار شد نیز افراد زیادی از کشورهای مختلف حضور داشتند. من نیز در این لحظه احساس می کنم رابطه ی نزدیکی با مردم رواندا دارم. 

کشور انگلیس به نوبه ی خود، کمک‌های زیادی به پیشرفت و توسعه ی رواندا نموده است و ظرف سالهای اخیر مردم زیادی را در این کشور از فقر و گرسنگی نجات داده است.
 
وی همچنین افزود:  درست است که اختلافات دیپلماتیکی بین رواندا و دیگر کشورهای آفریقا و همچنین برخی کشورهای اروپایی وجود دارد اما امروز ما تمرکز خود را بر یادآوری نسل کشی و همچنین بر تبریک به مردم این کشور به خاطر توسعه و پیشرفتی که به آن دست یافته اند، قرار داده ایم. 

وزیرخارجه انگلیس سپس در پاسخ به پرسشی درباره وضع جاری در اوکراین گفت: من فوق العاده در مورد وضع موجود در شرق اوکراین نگران هستم، بویژه در مورد برخی خشونت‌هایی که روز گذشته در برخی شهرهای شرقی این کشور رخ داده است. 

آنچه حائز اهمیت بالایی است، گوشزد نمودن این نکته به مقامات روسیه است که این کشور نباید در امور مربوط به اوکراین مداخله کند ، چراکه چنین اقداماتی تنها موجب افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین خواهد شد. 

اگر آنها چنین اقداماتی داشته اند، ما از آن‌ها می خواهیم که دست از این کار بردارند و به همین شکل، از مقامات دولت اوکراین نیز می خواهیم که اطمینان حاصل کنند کل کشور مشغول همکاری با یکدیگر است تا همه خود را برای برگزاری انتخابات به نحوی کاملاًَ آزاد و منصفانه آماده کنند. 

البته با توجه به آنچه که ما تاکنون مشاهده کرده ایم، مشخص است که اوضاع به همین نحو در حال پیشرفت است و همگان از تمام نقاط کشور قادر هستند تا نقش خود را در اداره ی کشور ایفا نمایند اما آنچه بسیار اهمیت دارد و ضروری می نماید، این است که در چنین شرایطی روسیه در مسائل اوکراین مداخله نکند و از هر اقدامی که به ناآرامی و ایجاد اضطراب در اوکراین منجر شود، جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار