دبیر انجمن داروسازان تهران:

نظام سلامت " کمبودهای دارویی" را پشت سر گذاشته است

هم اکنون نظام سلامت در بحث دارویی با شروع سال جدید کمبودهای سال 92 را پشت سر گذاشته و به توقعات بالاتر بیماران از داروسازان خواهد پرداخت.

دکتر شهاب‌الدین جنیدی دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:با توجه به ابلاغ سياست هاي کلي نظام سلامت از سوي مقام معظم رهبري در سال جدید با ارتقاء خدمات دارویی برای بیماران بستری و سرپایی برنامه ریزی بهتری انجام خواهد شد زیرا استفاده از نظر داروسازان بالینی در خصوص بیماران بستری به ویژه افراد کهنسال نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌ تر جهت توزیع مناسب داروسازان در سطح کشور است.

وی همچنین به کودکان نارس و افرادی که دو یا چند بیماری همزمان دارند اشاره کرد و گفت: پراکندی مناسب داروسازان در سطح کشور و ایجاد امکانات نسبتا هماهنگ در جامعه به همگرایی در خصوص موارد گفته شده منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نحوه ارائه خدمات دارویی خاطر نشان کرد: برای هر فارغ‌التحصیل داروسازی الزاما باید یک داروخانه تاسیس شود که به نظر می‌رسد به دلیل عدم جذابیت و یا نبود امکان ورود به سایر عرصه‌ها تمامی فارغ‌التحصیلان به سوی تاسیس داروخانه تمایل پیدا می‌کنند که تعداد تاسیس داروخانه‌ها با توجه به تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته در عمل نظام سلامت را با کمبود داروساز مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، کمبود ، سلامت ، داروساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار