اولاند خودداری از هرگونه اقدام تنش‌زا در اوکراين را خواستار شد

رییس جمهوری فرانسه خواستار خودداری از هرگونه اقدام مستقیم یا غیر مستقیمی کرد که به افزایش تنش‌ها در اوکراین منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری فرانسه؛ منابع خبری در فرانسه اعلام کردند "فرانسوا اولاند" رییس جمهوری فرانسه روز سه شنبه خواستار خودداری از هرگونه اقدام مستقیم یا غیر مستقیمی کرد که به افزایش تنش ها در اوکراین منجر شود.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه آمده است فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در گفتگوی خود با دبیر کل ناتو، در خصوص اوضاع کنونی اوکراین به شدت ابراز نگرانی کرد و بر ضرورت خودداری از هرگونه اقدام مستقیم  و غیر مستقیمی که به افزایش تنش ها در این کشور منجر شود تاکید کرد.

 دبیر کل ناتو که در کاخ الیزه با رییس جمهوری فرانسه دیدار کرد نیز به نوبه خود در خصوص اوضاع کنونی اوکراین،  با تاکید بر این که موضع ناتو کاملا مشخص است اقدامات روسیه را در اوکراین غیر قانونی و نامشروع توصیف کرد.

وی ادامه داد  ناتو از دولت روسیه خواسته است از اوکراین خارج شود.

وی همچنین افزود درباره گزینه نظامی بحث و گفتگو نمی کنیم اما اگر روسیه به دخالت بیشتر خود در اوکراین ادامه بدهد، تحریم های اقتصادی علیه مسکو باید اعمال بشود.

رییس جمهوری فرانسه  در گفتگوی خود با دبیرکل ناتو بر اهمیت توسعه روابط میان اتحادیه اروپا و ناتو تاکید کرد.

 به گفته دفتر ریاست جمهوری فرانسه اولاند و دبیر کل ناتو همچنین در خصوص اوضاع  افغانستان گفتگو کردند.  فرانسوا اولاند در این گفتگو از  مشارکت مردم افغانستان  در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز خرسندی کرد.

وی به علاوه بر نقش نیروهای امنیتی افغانستان در برقراری امنیت انتخابات تاکید کرد.

 "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه روسیه  را متهم کرد برای ایجاد هرج و مزج در منطقه شرق اوکراین، گروهی آشوب گر را به این منطقه فرستاده است.

وزیر امور خارجه آمریکا این اقدام روسیه را بهانه ای برای دخالت نظامی این کشور در منطقه شرق اوکراین می داند.

جمهوری خود مختار کریمه منطقه ای که اکثریت قریب به اتفاق ساکنان آن به زبان روسی تکلم می کنند  با رائ  بیش از 96 درصدی ساکنان خود  خواستار جدایی از اوکراین شد و سرانجام روسیه و کریمه، در تاریخ 18 مارس گذشته توافق نامه پیوستن جمهوری کریمه و شهر سواستوپول را به فدراسیون روسیه امضا کردند. 

این در حالی است که مقامات جدید اوکراین این توافق نامه را به رسمیت نمی شناسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار