وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران:

همه مردم ایران می‌توانند بیمه شوند/ مردم به دفاتر پیشخوان دولت و بیمه سلامت ایرانیان مراجعه کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه مردم ایران می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و بیمه سلامت ایرانیان خود را بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از امروز همه مردم ایران می‌توانند بیمه شوند.   
 
وی افزود: مردم بایستی برای بیمه شدن به دفاتر پیشخوان دولت و بیمه سلامت ایرانیان مراجعه و خود را بیمه کنند.   
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تصریح کرد: سرانه بیمه روستاییان از 4 هزار و 800 تومان به 15 هزار تومان و در شهرها به 22 هزار تومان افزایش یافته است که این اقدام اساسی است اما کافی نبوده است.  

** برنامه دولت برای امنیت غذایی نیازمندان


ربیعی خاطرنشان کرد: دولت در مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها برنامه ویژه‌ای را تحت عنوان امنیت غذایی در نظر گرفته است تا مشکلی برای مردم به خصوص نیازمندان به وجود نیاید.
 
وی افزود: محدوده این طرح برای افراد زیر خط فقر است و در نظر گرفته است تا کالاهایی که مورد نیاز آن‌ها است به آن‌ها داده شود.
 
وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور در روزهای اول سال در جلسه شورای اشتغال شرکت کرده است که این یک علامت بسیار مثبت و خوب بود و نشان می‌دهد که دولت به مقوله اشتغال توجه بسیاری دارد.
 
ربیعی با بیان اینکه تورم انتزاعی برنامه مورد نظر دولت است، اظهار داشت: با برنامه‌هایی که شورای اشتغال در نظر دارد امیدواریم که بتوانیم در جهت بهبود وضعیت اشتغال کشور و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود و سرمایه گذاری در بخش ICT رشد چشمگیری داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: دولت اهتمام ویژه‌ای دارد تا در جهت رشد ICT در کشور برنامه‌های خوبی را انجام دهد از این رو تفاهم نامه‌ای بین دولت با بانک‌ها و صندوق‌های توسعه ملی مبادله شده است.

** دولت برنامه‌های مدونی برای اشتغال در سال جدید در نظر گرفته است
 

وی افزود: به طور حتم در سال جاری در حوزه توریسم نیز شاهد تحولات چشمگیری خواهیم بود و دولت برنامه‌ریزی‌های مدونی را برای اشتغال به خصوص در مشاغل خانگی در سال جدید در نظر گرفته است.  
 
وی با بیان این که آسیب‌شناسی‌ها نشان می‌دهد که ما در زمینه اشتغال در مسیر پیچیده‌ای قرار داریم، اظهار داشت: همه باید به دولت کمک کنیم تا شاهد رونق در جامعه باشیم.

** بن کالا به افراد تحت نظر بهزیستی و کمیته امداد اعطا می‌شود
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که آیا قرار است به جای سبد کالا بن به مردم ارائه شود، گفت: قرار است افراد تحت نظر بهزیستی و کمیته امداد از این طرح استفاده کنند.
 
ربیعی تصریح کرد: در حال حاضر باید حجم جامعه هدف را در این زمینه مشخص کنیم اما قطعا باید بگویم کالایی که در نظر گرفته می‌شود به بهداشت افراد کمک خواهد کرد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که انصراف از یارانه نقدی در جهت بهبود وضعیت اشتغال در کشور چقدر تاثیرگذار است، گفت: دولت بنا دارد به صورت شفاف با مردم صحبت کند از این رو به طور حتم از اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها و با توجه به این که طیفی از مردم از دریافت یارانه انصراف دادند گزارش جامعی را درباره عملکرد خود در حوزه‌های مختلف ارائه خواهد داد. 

** به مردم گزارش می‌دهیم
 
ربیعی افزود: مردم به دولت اعتماد و یقین دارند آن چه دولت می‌گوید صحت دارد و دولت نیز درصدد خواهد بود به صورت شفاف هر چند ماه گزارش جامعی را ارائه دهد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح هدفمندی یارانه‌ها با ارائه فرم‌ها ضمانت اجرا دارد، گفت: با ارائه فرم‌ها به طور حتم دولت پس از انجام تصمیمات لازم فاز دوم را اجرایی خواهد کرد. 

**‌بنزین موجود در کارتهای سوخت، نمی‌سوزد
 
وی تصریح کرد: متاسفانه در طی روزهای گذشته اخبار و شایعه‌هایی پیرامون این که کارت سوخت افرادی که بنزین دارد در صورتی که افزایش قیمت حامل‌های انرژی رخ دهد می‌سوزد منتشر شده است که باید بگویم این موضوع صحت ندارد و به طور حتم افراد می‌توانند از بنزین خود استفاده کنند.  
 
ربیعی تصریح کرد: همانطور که رئیس‌جمهور اعلام کرد دولت بنا ندارد در وضعیتی دور از تعادل، شوک نهایی را به مردم وارد کند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آرامش موجود در جامعه نشان می‌دهد که همکاری خوبی بین مردم و دولت وجود دارد و دولت نمی‌خواهد یکه تاز باشد و درصدد همکاری با مردم وارد عمل شده است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره درجه مطلوب بودن دولت از انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها گفت: ما فکر می‌کنیم هر چه قدر بیشتر مردم انصراف بدهند به نفع جامعه است اما باید بگویم که دولت نیز پیش‌بینی و آمار خاصی را درباره این که چه قدر از مردم قرار است از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند انجام نداده‌ایم و این موضوع را به خود مردم سپرده‌ایم و بعد درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد. 

** هیچ مشکلی در ثبت‌نام مردم برای دریافت یارانه بوجود نیامده است
 
ربیعی تصریح کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت تا به این لحظه هیچ کدام از مردم در راستای ثبت نام برای دریافت یارانه‌ها هیچ مشکلی را نداشته‌اند.  
 
وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که قیمت حامل‌های انرژی چه زمانی اعلام می‌شود گفت: قیمت حامل‌های انرژی بعدا اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار