یک شاعر:

ادبیات متعهد مشکلی بر سر راهش ندارد / مراسم روز هنر انقلاب مشوق هنرمندان جوان است

"عباس براتی‌پور" گفت: ادبیات متعهد که با برگزاری مراسم روز هنر انقلاب شاهد ترغیب و تشویق هنرمندان در راستای شکل‌گیری و لطف خود بوده مشکلی بر سر راهش ندارد.

"عباس براتی‌پور" شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به آنکه ادبیات متعهد مشکلی بر سر رشد خود ندارد افزود: این ادبیات ادبیاتی بوده که به هر جهت همانطور که از اسمش برمی‌آید تعهد بر آن لحاظ شده و اگر ما یک مقدار بیشتر بتوانیم راجع  به این موضوع صحبت کنیم تعهد از ریشه عهد به معنای پیمان گرفته شده و این پیمان همان پیمانی است که خداوند از انسانها گرفت که موحد باشند.  

به گفته براتی‌پور بنابر بسته شدن اصل توحید میان خداوند و انسانها ما یک عهد و پیمانی با خداوند بستیم که هنر و به ویژه ادبیات خودمان را در راستای راهی قرار بدهیم که مورد رضایت خداوند قرار بگیرد پس بنابراین ادبیات که در راستای آرمان‌های مقدس اسلامی و به ویژه در زمان حاضر جمهوری اسلامی قرار بگیرد ادبیات متعهد نامیده می‌شود.  

وی اظهار داشت: این ادبیات سال‌هاست چه برای شهدا چه برای جانبازان و دفاع مقدس و در راستای آرمان اسلام باشد، نام متعهد به خود می‌‌گیرد.  

این شاعر تصریح کرد: به هر جهت مراسم‌هایی همچون مراسم روز هنر انقلاب که در آن از هنرمندان متعهد تقدیر می‌شود الگویی برای هنرمندان جوان بوده زیرا همان طور که ما جوان بودیم و اگر اتفاقی می‌افتاد و بحثی بود که موجب تشویق و ترغیب ما باشد حرکت درستی می‌کردیم همینطور هم می‌تواند برای جوانان امروز الگو باشد و موجبات ترغیب و تشویق آنها را فراهم کند. 
 
براتی‌پور گفت: اگر جوانان در راستای هنر متعهد باشند و بتوانند کار کنند و بدانند که از زحماتشان قدردانی می‌شود و به هدر نخواهد رفت تشویق می‌شوند.  

وی خاطر نشان کرد: مرحوم شهید آوینی که این روزها مراسم‌های بزرگداشتی برای وی برگزار می‌شود یکی از هنرمندان واقعی انقلاب اسلامی بوده و عمرش را در این راه قرار داده است و در آخر هم به درجه رفیع شهادت رسید.

به گفته براتی‌پور آوینی هنرمندی بود که برای ارزش‌ها قلم و حرف می‌زد و واقعا اسوه‌ای برای هنرمندان انقلاب است. 

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار