رودهن/

ساختار فرهنگی و تاریخی شمیرانات حفظ می شود

فرماندار شمیرانات گفت : ساختار فرهنگی و تاریخی شهرستان شمیرانات به عنوان حلقه ای از زنجیره طولانی مکانهای تاریخی کشور حفظ خواهد شد .

 

عزت ا... خان محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در شهرستان شمیرانات گفت : این منطقه با برخورداری از ساختاری گردشگری و توریستی با برخورداری از منابع طبیعی و اماکن تاریخی و مذهبی در استان تهران هدف اصلی مردم در ایام تعطیلات محسوب می شود .

فرماندار شمیرانات در حوزه فرهنگی و مذهبی با معرفی وجود 200 امام زاده در منطقه شمیرانات این شهرستان را یکی از اضلاع مذهبی پایتخت برشمرد و تصریح کرد : این شهرستان در میان شهرستانهای مذهبی کشور با برخورداری از بارگاه مطهر امام زاده صالح (ع) از شناسنامه مذهبی برخوردار می باشد .

خان محمدی در ادامه این مطلب اضافه کرد : طرح بازسازی و ساماندهی وضعیت مکانهای مذهبی را به منظور افزایش خدمات رفاهی مردم و در راستای ایجاد فضایی مطلوب برای زائران در دستور کار خود قرار داده ایم .

فرماندار شهرستان شمیرانات در کنار معرفی مکانهای مذهبی، باغ موزه و کاخ موزه های موجود در این منطقه را به عنوان آثار تاریخی برجامانده از فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی را معرف قدمت طولانی منطقه شمیرانات در تاریخ کهن ایران زمین برشمرد و افزود : منطقه شمیرانات در کنار ساختار توریستی راوی صفحات زیادی از وقایع این سرزمین است ./س


برچسب ها: فرهنگی ، تاریخی ، شمیرانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.