رودهن/

میراث فرهنگی شمیرانات شناسنامه دار می شوند

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: میراث فرهنگی شمیرانات در راستای اجرای طرح جامع گردشگری در جریان ساماندهی مکانهای تاریخی شناسنامه دار می شوند .

 

عزت ا... خان محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن منطقه جماران در شهرستان شمیرانات را پایگاه هدایت نظام جمهوری اسلامی ایران توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دانست و گفت : تبدیل این مکان به موزه بیانگر بسیاری از اتفاقات ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است که قشر جوان با حضور در این مکان می توانند با وقایع درخشان گذشته آشنا شوند .

فرماندار شهرستان شمیرانات در بیان اینکه میراث فرهنگی باید دست به دست در راستای حفظ ساختار فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی به آیندگان سپرده شود ، ثبت مکانهای تاریخی را در جریان این سیاست توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لازم و ضروری برشمرد و اظهار داشت : بیشتر مکانهای تاریخی در شهرستان شمیرانات در تقویم فرهنگی کشور ثبت و ضبط شده اند .

خان محمدی ادامه داد : یک سری از مکانها ی تاریخی در شهرستان شمیرانات به عنوان میراث فرهنگی با ساختاری طبیعی مانند غار ها و آبشار ها نا شناخته باقی مانده اند .

فرماندار شهرستان شمیرانات در خاتمه اظهار داشت : تخریب مکانهای تاریخی در استانهای کشور به منزله ایست قلبی فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی است و مدیریت شهری در این مناطق باید از طریق اعمال نظارت دقیق تر و بیشتر از افزایش دامنه این پدیده شوم جلوگیری کنند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.