رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

ابلاغ سیاست های کلی سلامت مشکلات ریشه‌ای این حوزه را رفع می کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اجرای سیاست های کلی سلامت که از سوی رهبر انقلاب ابلاع شده موحب می‌شود مشکلات این حوزه به صورت ریشه‌ای رفع شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر"علی اکبر حق‌دوست"  با بیان اینکه تاکنون سیاست‌های سلامت را به صورت کلان نداشتیم افزود: برای اولین بار در طول تاریخ ایران این سیاست ها توسط بالاترین مقام مدیریتی کشور، ابلاغ شده و برای همه افراد لازم الاجراست.

وی اظهار داشت: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه سلامت می تواند بسیاری از اصطکاک‌هایی که میان بخش سلامت و سایر سازمان ها وجود دارد را کاهش دهد.

 دکتر حق دوست با بیان اینکه در این سیاست های ابلاغی به مولفه های اجتماعی سلامت توجه ویژه شده است، اضافه کرد: تاکید رهبر انقلاب بر مولفه های اجتماعی سلامت نشان دهنده این است که همه آحاد جامعه در سلامت وظیفه دارند.

 وی بیان کرد: براساس این سیاست های ابلاغی همه مردم و سازمان ها باید بحث عدالت در سلامت را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: توجه به سلامت جسم، روان و معنویت در سیاست های ابلاغی نشان دهنده جامعیت آن است.

وی اظهار کرد: نکته دیگری که در  سیاست های ابلاغی وجود دارد توجه به ریشه ها است، به عنوان مثال در این سیاست ها بحث خانواده مطرح شده و یا تقدم پیشگیری بر درمان مورد توجه قرار می گیرد که این بسیار مهم است.

وی در این رابطه بیان کرد: این امر باعث ترغیب مدیریت سلامت کشور می شود که به سمت حل ریشه ای مشکلات گام بردارند  و تنها به ظواهر توجه نکند.

رییس دانشگاه با ابراز خرسندی که در سیاست های ابلاغی توجه ویژه ای به بحث پیشگیری شده است، اظهار داشت: نوع نگاهی که اکنون در سیاست های ابلاغی  وجود دارد و خوب هم بر روی آن کار شده، باعث می شود که ما سعی کنیم منابع خودمان را بیشتر به سمت پیشگیری سوق دهیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری می تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها بکاهد، اظهار داشت:  اکنون در مورد بهداشت دهان و دندان هیچ اتفاق اساسی در کشور بوقوع نپیوسته  در حالی که هزینه های درمانی دهان و دندان بسیار سنگین و کمرشکن است و بیمه ها زیربار این پرداخت این هزینه ها نمی روند.

وی بیان کرد: بر اساس مستندات علمی میان بهداشت دهان و دندان،  و بروز مشکلات و بیماری های جسمی چون سکته قلبی، سرطان ها و ناراحتی های گوارشی رابطه وجود دارد.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن سیاست های کلی سلامت باید کارگروه‌های تخصصی در سطح کشوری، استان‌ها و دانشگاه تشکیل شود تا برنامه ریزی‌ها نیز بهتر انجام شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سیاست کلی ، سلامت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار