اعلام آمادگی مقامات دونتسک برای برگزاری همه‌پرسی

رئیس «دولت ائتلافی موقت» دونتسک کپنجشنبه شب اعلام کرد مقامات رسمی دونتسک برای برگزاری همه‌پرسی درباره وضعیت سیاسی این منطقه به شرط آنکه تظاهرکنندگان هوادار روسیه مقر دولت محلی را ترک و گفتگو را آغاز کنند، اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازریانووستی  "دنیس پوشیلین" رئیس «دولت ائتلافی موقت» دونتسک که تظاهرکنندگان هوادار روسیه را سازماندهی می کند، پنجشنبه شب اعلام کرد مقامات رسمی دونتسک برای برگزاری همه‌پرسی درباره وضعیت سیاسی این منطقه به شرط آنکه تظاهرکنندگان هوادار روسیه مقر دولت محلی را ترک و گفتگو را آغاز کنند، اعلام آمادگی کردند.

پوشیلین که در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می گفت، افزود سرگئی تاروتا فرماندار منطقه و الکساندر لوکیانچنکو شهردار دونتسک -که از سوی کیف انتخاب شده‌اند- به علاوه گشت‌زنی‌های مشترک پلیس و شبه‌نظامیان مردمی همینطور برگزاری نشست مشترک نمایندگان شورای منطقه‌ای و «شورای مردمی جمهوری خلق دونتسک» را پیشنهاد کردند.

وی خاطر نشان کرد آنها همچنین قول دادند همه کسانی را که در اشغال مقر دولت نقش داشتند، عفو کنند.

وی همچنین گفت «دولت ائتلافی موقت» و «شورای مردمی جمهوری خلق دونتسک» توافق کردند دو عضو دولت منطقه‌ای را که گروگان گرفته‌اند آزاد کنند.

پوشیلین افزود مسئولان این جمهوری خودخوانده تصمیم گرفتند «ارتش مردمی» خود را تشکیل دهند.

رئیس «دولت ائتلافی موقت» دونتسک تصریح کرد: «ما تشکیل ارتش را آغاز می کنیم، ارتش برای دفاع از مردم و تمامیت ارضی جمهوری ضروری است».

چند منطقه اوکراین مشروعیت دولت مرکزی جدید اوکراین را که در پی کودتای 22 فوریه در کیف روی کار آمد به رسمیت نشناختند و تصمیم گرفتند درباره وضعیت سیاسی خود همه‌پرسی برگزار کنند. نخستین منطقه که همه‌پرسی درباره جدایی از اوکراین و پیوستن به فدراسیون برگزار کرد، شبه جزیره کریمه بود. بیش از 96 درصد شرکت کنندگان در همه‌پرسی در کریمه به پیوستن به روسیه رأی مثبت دادند.

تظاهراتی به ویژه در دونتسک، خارکف و لوگانسک در شرق اوکراین به راه افتاد. هفت آوریل، معترضان در دونتسک یک شورا تشکیل دادند که این شورا تشکیل «جمهوری خلق دونتسک» را اعلام کرد. این شورا همچنین از قصد خود برای برگزاری همه پرسی در 11 مه در باره پیوستن این منطقه به روسیه خبر داد و از مسکو خواست نیروی حافظ صلح به این شهر بفرستد.

در خارکف، تظاهرکنندگان مقر دولت محلی را تصرف کردند و تشکیل «جمهوری خلق خارکف» را خواستار شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار