انتقاد ترکيه از قطعنامه مجلس سنای آمريکا در زمينه نسل کشي ارامنه

ترکیه روز جمعه از قطعنامه نسل کشی ارامنه را که روز پنجشنبه توسط کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا تصویب شد، انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری شین هوا؛ وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه در بیانیه ای تاکید کرد کنگره امریکا نباید قطعنامه دیگری را در این زمینه به تصویب برساند.
دولت ترکیه همچنین هشدار داد این گونه اقدامات می تواند به روابط دو جانبه میان آنکارا و واشنگتن خدشه وارد کند.
وزارت امور خارجه ترکیه همچنین از کنگره آمریکا خواست در تقویت اتحاد و مشارکت تاریخی میان واشنگتن و آنکارا که در حال حاضر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، تلاش کند.
وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه همچنین تاکید کرد :« کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از چارچوب قدرت و مسئولیت خود پا را فراتر گذاشته و قطعنامه ای غیر ضروری را تصویب کرده است که با عجله و از روی بی تجربگی بوده است. »
کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه در خصوص نسل کشی ارامنه که در سال 1915 میلادی توسط دولت وقت ترکیه صورت گرفته بود، قطعنامه ای را علیه این کشور تصویب کرد.
دولت ارمنستان ادعا کرده است بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر از مردم این کشور در حمله ارتش عثمانی طی سال های 1915 و 1916 میلادی قتل عام شدند.
این در حالی است که مقامات ترکیه اعلام کردند تنها پانصد هزار نفر از ارامنه در دوران جنگ و قحطی جنگ جهانی اول کشته شده اند و نسل کشی ارامنه را رد کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار