سردار حاجي‌زاده در يادواره سرداران و شهداي گروه پدافند خاتم‌الانبياء:

86 کشور دنیا گفتند بشاراسد برود ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند

فرمانده هوافضاي سپاه گفت:‌ 86 کشور دنیا ایستادند و گفتند حکومت سوریه باید عوض شود و بشاراسد برود ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند و همچنين وزیر امور خارجه آمریکا صریحا این را گفت که ما شکست خوردیم و صحنه به دلیل اینکه ایران و حزب‌الله نخواستند تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده هوافضاي سپاه در يادواره سرداران و 146 شهيد سرافراز گروه توپخانه 63 خاتم‌الانبياء سپاه پاسداران كه در تالار 13 آبان لانه جاسوسي سابق برگزار شد، اظهار داشـت: فرصتي شد تا بار ديگر با آرمان‌هاي شهدا و مقاومت و امام عزيز خود را منور كنيم و ما در اين مجالس شركت مي‌كنيم كه همين مجالس تذكر است تا شهدا را خوب بشناسيم و راه آنها را ادامه دهيم.  
 
وي افزود:‌شهيد حبيب‌الله كريمي فرمانده گروه توپخانه 63 خاتم‌الانبياء در دو راهي مسيري قرار داشت كه به مقام شهادت برسد و با اين شرايط در هنگام شهادت تعداد بسياري از همرزمان خود را نجات داد.  
 
سردار حاجي‌زاده تصريح كرد: وي از اولين روزهاي جنگ تحميلي در جبهه آبادان با تعداد زيادي از رزمندگان همواره شبانه‌روز در تلاش بود و خيلي زود توانست جاي خود را باز كند و در سطوح فرماندهي و مسئوليت‌ها و عمليات‌هاي بزرگ خوش درخشيد و از اولين روزها تا آخر، جبهه را ترك نكرد.  
 
فرمانده هوافضاي سپاه اظهار داشت: در آزادسازي مهران عمليات كربلاي 1 توفيق داشتيم قرارگاه اين شهيد بزرگوار را از نزديك ببينيم كه در كنار شهيدان شفيع‌زاده و تهراني مقدم جلسه كوچكي با حبيب‌الله كريمي داشته باشيم و بعد از اين جلسه تا دقايقي اين شهداي بزرگ شفيع‌زاده و تهراني‌مقدم فرمانده يگان موشكي سپاه از مديريت‌هاي اين شهيد بزرگاور صحبت كرده و تمجيد مي‌كردند.  
 
وي افزود: حبيب فاصله زيادي با آن روزهاي اول گرفته بود و فرماندهان زيادي زير دست او پرورش يافتند و پيروزي‌هاي بزرگ دفاع مقدس مديون اين شهداست كه حضور آنها در عمليات والفجر 8 و عمليات‌هاي بزرگ مثال‌زدني است.  
 
سردار حاجي‌زاده تصريح كرد: براي ما شركت در اين مجالس توفيق بزرگي است و خيلي‌ها اين مجالس را دوست ندارند، خيلي‌ها به شهدا علاقه ندارند و مايل نيستند كه راهيان نور ادامه پيدا كند و يا شهدا در مركز شهر و دانشگاه‌هاي بزرگ به خاك سپرده شوند، يادآوري آن دوران براي آنها سخت و سنگين است.  
 
فرمانده هوافضاي سپاه گفت: پيام‌هاي مقام معظم رهبري و حضور ايشان در راهيان نور و تاكيد بر ياد شهدا، گوياي اين است كه عده‌اي تاب تحمل ندارند و مخالف اين محافل هستند.  
 
وي بيان داشت: امروز هر چه پيروزي و موفقيت در بخش‌هاي مختلف به دست آورديم حاصل ايستادگي و مقاومت و استقامت در مقابل استكبار و دشمن و انقلابي‌ بودن ما است.  
 
سردار حاجي‌زاده افزود: برخي اينگونه نگاه نمي‌كنند و نگاه‌شان مادي است و رزمندگان دفاع مقدس را خشونت طلب مي‌دانند البته آنها سيدالشهداء (ع) را خشونت‌طلب مي‌دانند و خط آنها با ما جداست اگرچه ممكن است جرات به زبان آوردن آن را نداشته باشند.  
 
فرمانده هوافضاي سپاه اظهار داشت: اگر ما امروز در اوج قدرت و توانمندي هستيم اين نتيجه ايستادگي رزمندگان ما و پشتيباني و بيمه كردن كشور توسط اين شهداست.  
 
وي ادامه داد:‌نزديك به 200 هزار نفر شهيد دوران دفاع مقدس و ده ها هزار نفر در پيروزي انقلاب اسلامي داشته‌ايم و اين راه همچنان ادامه دارد و ما براي حفظ انقلاب باز هم خون خواهيم داد.  
 
سردار حاجي‌زاده گفت:‌عده‌اي مخالف اين هستند ولي ما بايد از اين انقلاب، انقلابي دفاع كنيم و جلوي هرگونه انحراف را بگيريم.  
 
فرمانده هوافضاي سپاه تصريح كرد: دغدغه مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ و اقتصادي مقاومتي از اين جنس است و صاحبان اصلي اين انقلاب شما هستيد كه بايد با بصيرت و شناخت مسائل را رصد كرده و مراقبت كنيم، اين ميراث ارزشمندي كه بهاي زيادي براي آن داده شده حفظ شود.  
 
وي بيان داشت: اگر شرايط خودمان را با شرايط كشورهاي مشابه در سال 57 و امروز مقايسه كنيم با عدد و رقم نشان مي‌دهد كه بهترين مسير همين مسير مقاومت است و حتي اگر اعتقادي به قيامت نداشتيم بايد همين مسير را ادامه دهيم.  
 
سردار حاجي‌زاده گفت: دشمنان مستضعفين را استثمار مي‌كنند و ما با كشوري مثل مصر يا هم‌تراز مصر در يك وضعيت بوديم اما مي‌بينيد كه الان آنها كجا هستند و ما كجاييم، اين تفاوت در كجاست؟ ما امروز به حول و قوه الهي در همه عرصه‌ها به توانمندي‌هاي خوبي رسيده‌ايم.  
 
فرمانده هوافضاي سپاه افزود: اينكه در دوران دفاع مقدس نيروهاي مسلح و بخش دفاعي ما را مي‌خواستند با تحريم عقيم كنند و 33 كشور در پشت صدام بعثي مي‌خواستند اين انقلاب و ملت را شكست دهند اكنون به جايي رسيده‌اند كه مي‌خواهند با تهديد و تحريم جلوي ما را بگيرند و پس از ناكامي در آن بحث مذاكره را مطرح مي‌كنند.  
 
وي ادامه داد: ‌در دوران دفاع مقدس حتي اجازه فروش تسليحات را به كشورها نمي‌دادند و ما حتي سلاحي را كه در بازار سياه پيدا مي‌كرديم اجازه انتقال نمي‌دادند لذا ما بيشتر تجهيزات را از صدامي‌ها گرفتند و با غنايمي كه گرفتيم حتي اكثر توپخانه‌هاي شهيد كريمي غنيمتي بود.  
 
سردار حاجي‌زاده گفت: دشمنان جلو همه چيز را گرفته بودند ولي امروز مي‌بينيم كه بحث مذاكره را مطرح مي‌كنند بايد سوال كنيم كه چرا در بحث ورود قطعات هواپيما را مذاكره را مطرح نمي‌كنند و چرا در مورد مسائل موشكي و قطعات آن بخش تحريم را مطرح نمي‌كنند زيرا در كنترل آنها نيست، چرا در مورد كنترل هواپيماهاي بدون سرنشين اين بحث را مطرح نمي‌كنند زيرا ما در بخش‌هايي نفوذ كرديم و بسيار عالي جلو رفتيم و بچه‌هاي با روحيه جهادي مقاومت كردند و خسته نشدند و كار به جلو رفت.  
 
فرمانده نیروی هوافضا با اشاره به رفتار آمریکا با کشورهایی نظیر لیبی با وجود امتیازدهی سران این کشور به آمریکا افزود: ناامنی‌هایی که امروز در پاکستان، عراق و سوریه وجود دارد توسط غرب درست شده است.
 
وي با اشاره به اينكه ولایت فقیه و پیروی از امام رمز موفقیت ایران و ثبات کشور در برابر ناامنی‌ها دانست تصريح كرد: امروز باید حواس‌مان جمع باشد که به غیر از توانمندی‌های داخلی هیچ امکان دیگری برای ما وجود ندارد؛ موارد مشابهی در تاریخ وجود دارد که به دشمن دل بستیم و کاری انجام نشد.
 
 سردار حاجي‌زاده با اشاره به مسئله کره شمالی و موضوع هسته‌ای این کشور ادامه داد:‌ درباره کره شمالی فقط موضوع هسته‌ای مطرح بود و آنها همه تجهیزات خود را منهدم کردند اما آمریکا به تعهد خود عمل نکرد.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بيان اينكه بايد در فرصت‌های به وجود آمده توانمندی داخلی را درست کنیم افزود: نباید باور کنیم که دشمنان برای ما کاری خواهند کرد، اگر قرار بود ما در جنگ فقط با عراق بجنگیم همان دو سال اول کار جنگ تمام بود و تمام دنیا پشت عراق قرار گرفت.
 
وي با بیان اینکه امروز اقتدار ایران هزار برابر شده است گفت: 86 کشور دنیا ایستادند و گفتند حکومت سوریه باید عوض شود و بشاراسد برود ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند و همچنين وزیر امور خارجه آمریکا صریحا این را گفت که ما شکست خوردیم و صحنه به دلیل اینکه ایران و حزب‌الله نخواستند تغییر کرده است.
 
سردار حاجي‌زاده با تاکید بر لزوم عزم جهادی در تمامی عرصه‌ها اظهار داشت:‌ امروز برخی قدرت‌های بزرگ که شاید به فکر کسی نرسد در برخی تکنولوژی‌ها از ما کمک می‌خواهند.
 
 سردار حاجی‌زاده با طرح این سوال که چرا مشکل اقتصادی حل نمی‌شود گفت: چون در این بخش کم‌توجهی صورت گرفته است؛ مسئله برای این دولت هم نیست چون این دولت تازه 6 ماه است که بر سر کار آمده بلکه در طول سالیان قبل نیز این کم‌توجهی بود.  
 
 وي افزود: اولین جلسه ما درباره بحث موشکی با رهبر انقلاب که در آن زمان رئیس‌جمهور بودند به سال 64 برمی‌گردد یعنی طی 29 سال ما به اینجا رسیده‌ایم.
 
 
فرمانده هوافضاي سپاه با بیان اینکه شخصیت رهبر معظم انقلاب همان شخصیت سال 64 است اظهار داشت: در بخش‌هایی که گوش شنوا بوده کارهای این چنینی صورت گرفته و در بخش‌هایی که گوش شنوا وجود نداشته با مشکل مواجهیم.  
 
وي ادامه داد:‌ زيرساخت‌ها براي پيشرفت كشور مناسب بوده و با اين زیرساخت‌ها می‌توانیم بر همه محدودیت‌ها فائق بیاییم اما این مسئله همت، ایستادگی و کار جهادی می‌خواهد.
 
 
وي در پايان با بيان اينكه این انقلاب متعلق به این دولت و آن دولت نیست خاطرنشان كرد: خانواده معظم شهدا امروز در خط مقدم این تحولات قرار گرفته‌اند؛ امروز نباید محافظه‌کارانه از انقلاب دفاع کنیم بلکه باید انقلابی از انقلاب دفاع کرد.
 
انتهاي پيام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به ایرانی بودن یا بهتر بگم به ایران اسلامی میبالم و سربلندیم در پیشگاه خدا و امام زمان ، انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
ولاحول‌ولا‌قوه‌الا‌بالله‌العلی‌العظیم‌.خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
آري
همت، ایستادگی و کار جهادی
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
خدا حفظ تان کند ، اما بهتر است بگوئیم چون خدا نخواسته است و همچنین پایداری مردم و ارتش سوریه و بعد دوستداران سوریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درود سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
اگه ایران نبود سوریه تو همون یک سال اول گرفته شده بود این قدرت ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
شما یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستی خداوند نگهدار شما ها باشد
-
ghaffar
۰۸:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درود وسلام بردلاور مردان کشور عزیزمان ایران بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درود وسلام برشما سردار سپاه اسلام خداوند نگهدار شما باشد
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۰۷:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درود وسلام بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۴:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
درود به قدرت الهی سپاه ایران .خدا قوت سردار عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
وزیر امور خارجه آمریکا صریحا این را گفت که ما شکست خوردیم و صحنه به دلیل اینکه ایران و حزب‌الله نخواستند تغییر کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
water
۲۳:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
درود بر سپاه پاسداران وسربازان رهبر معظم انقلاب.
و لعنت بر منافق و ...
آخرین اخبار