کرمانشاه/

۲۰درصد مردم در ایران به آلرژی مبتلا هستند

فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در سطح کشور ۲۰درصد از افراد به انواع آلرژی مبتلا هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


حمیدرضا مرتضوی گفت: در فصل بهار آلرژی شیوع بیشتری دارد که علائم تنفسی آن شامل آبریزش، خارش و گرفتگی بینی به همراه عطسه و علائم چشمی آن ریزش اشک، خارش و غیره می‌باشد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه موارد تحریک کننده انواع آلرژی در فصل بهار بیشتر می‌شود افزود: به منظور پیشگیری از تحریک آلرژی، افراد باید مواردی را که به آن حساسیت دارند را از خود دور کنند که البته برخی موارد چون هوای آلوده به طور کامل اجتناب‌پذیر نیست.

حمیدرضا مرتضوی افزود: به منظور کاهش منابع حساسیت در داخل منزل، استراحت در اتاقی که کفپوش و سرامیک شده باشد و استفاده از رختخواب پنبه‌ای و ملحفه‌های ضد هیره و شستشو هفتگی آنها با آب داغ ضروری به‌نظر می‌رسد و برای کاهش زمینه‌های افزایش آلرژی افراد می‌توانند منزل را با جاروبرقی دارای فیلتر HPA جاروکشی کنند.

وی در رابطه با راههای درمان آلرژی گفت: به منظور درمان باید از داروهای آنتی هیستامین خوراکی و در صورتی که مفید واقع نشوند از داروهای موضعی و استنشاقی آنتی‌هیستامین در بیماران مبتلا به آلرژی با دستور پزشک استفاده کرد تا التهاب‌ها کاهش یابند.

فوق تخصص ایمونولوژی تصریح کرد: در یک طبقه‌بندی، گرد و غبارها به سه دسته بالای 10 میکرون، بین 2.5 تا 10 میکرون و کمتر از 2.5میکرون تقسیم می‌شوند و آنچه موجب نگرانی است گرد و غبارهای کمتر از 2.5میکرون بوده که ورود آنها به مجاری تنفسی سبب ایجاد بیماری و در مواردی نیز تشدید بیماری‌های تنفسی می‌شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، آلرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.