50 درصد مركبات موردنياز كشور در مازندران توليد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، هادی ایزدی درکلاس آموزشي و توجيهي با حضور مدير هماهنگي و ترويج سازمان جهاد کشاورزي مازندران و کارشناسان استان و مديريت جهاد کشاورزي شهرستان آمل و با شرکت جمعي از باغداران شهرستان در امل برگزار شد با بیان این که اقتصاد باغداري يکي از مهم ترين فرصت هاي اقتصادي استان می باشد تصريح کرد : هر چه به بخش باغباني اهميت دهيم وروي آن کار کنيم بسيار پر صرفه است به شرطي که باغباني به روش نوين انجام گيرد. .

وی استفاده از آبياري قطره اي را خيلي مهم و ضروري دانست و گفت : .کشت متراکم درخت بهترين شيوه در دنيا است که با کم کردن فاصله و استفاده از ارقام پيش رس وزهکش مناسب انجا م مي گيرد.

کارشناس مسئول مرکبات مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی استان مازندران بیان داشت :در مازندران سطح زیرکشت مرکبات افزون بر 110 هزار هکتار بوده و در ازای هر هکتار برای سه تا چهار نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم صورت می‌گیرد.

ایزدی ادامه داد : حدود 400 هزار نفر در این استان از طریق فعالیت در بخش مرکبات کسب درآمد می‌کنند و فرصت اشتغال برای آنها فراهم شده است.

مرتضی مس شناس مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران استمرار اين کارها را خواستار شدند واظهار داشت: به منظور افزایش دانش، مهارت و توانمندیهای بهره برداران بخش کشاورزی و بر اساس توافق به عمل آمده فی‌مابین این مدیریت و مجتمع آموزش جهاد کشاورزی مازندران، برنامه ریزی اجرای 75 دوره مهارتی پودمانی با ادارات آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان‌های سراسر استان تنظیم شده است

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مدت زمان اجرای هر یک از این دوره ها دو روز است.

وی ادامه داد: ‌این آموزش در زمینه‌های مختلف زراعی، باغی، دام و طیور، زنبور عسل، مکانیزاسیون کشاورزی در سطح شهرستان‌های استان برنامه ریزی شده و برای اجرا در مراکز جهاد کشاورزی در قالب تقویم زمانی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها ابلاغ شده است.

مس شناس گفت: افراد شرکت کننده در این دوره ها ضمن فراگیری آموزش های تخصصی، گواهینامه مهارتی نیز دریافت خواهند کرد./ب


برچسب ها: مرکبات ، جهاد ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.