القدس العربی:

فلسطینیان قصد دارند برای شکايت از تل آويو به نهادهای بين المللی مراجعه کنند

القدس العربی فاش کرد تصمیمی برای مراجعه به نهادهای بین المللی به منظور شکایت از رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس العربی، این روزنامه  به نقل از مقام ارشد فلسطینی فاش کرد تصمیمی برای مراجعه به نهادهای بین المللی به منظور شکایت از رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است. 

این روزنامه چاپ لندن در پایگاه اینترنتی امروز خود در گزارشی به قلم "اشرف الهور" از غزه نوشت: یک مقام ارشد فلسطینی در گفتگو با خبرنگار این روزنامه فاش کرد تصمیمی برای مراجعه به نهادهای بین المللی برای شکایت از اسرائیل به علت اعمال تحریم های اقتصادی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین وجود دارد. این تصمیم در راستای موافقت دبیرکل سازمان ملل با عضویت فلسطین در 7 منشور و معاهده بین المللی و پس از آن اتخاذ شد که دولت تل آویو، به رغم اظهارات دولت آمریکا مبنی بر کم شدن شکاف بین دو طرف در نشست اخیرشان  با هدف تمدید مذاکرات، به اعمال تحریم های بیشتر ادامه داد.

"واصل ابویوسف" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش گفت سران فلسطین در نشست بعدی نحوه واکنش نشان دادن به تصمیمات اسرائیل را مبنی بر اعمال تحریم های بیشتر پس از متمایل شدن به عضویت در 15 سند بین المللی بررسی خواهند کرد.

خبرنگار القدس العربی از ابویوسف پرسید آیا قصد دارند از اسرائیل در سازمان ملل شکایت کنند، گفت در نشست آتی نحوه واکنش نشان دادن به اسرائیل بررسی خواهد شد اما ماهیت واکنش را مشخص نکرد.

وی تحریم های اسرائیل را علیه فلسطینی ها و مهمترین آن تحویل ندادن درآمدهای مالیاتی را «دزدی» توصیف و تاکید کرد «نوعی باج خواهی ارزان علیه فلسطینی‌ها صورت می گیرد». عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش افزود این امر سران و مردم فلسطین را از تکمیل طرح آزادسازی منصرف نخواهد کرد.

یک مسئول دیگر فلسطینی که نخواست نامش فاش شود گفت با توجه به اقدام اسرائیل به پایمال کردن حقوق فلسطینی ها شکایت از آن به نام کشور فلسطین واقعیت یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار