امیرسرتیپ پوردستان در مراسم سالگرد شهید "سپهبد صیاد شیرازی":

شهید صیاد شیرازی از معجزات انقلاب اسلامی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: به جرات می‌توانم بگویم که شهید صیاد شیرازی یکی از معجزات انقلاب اسلامی است و بعد از انتصاب ایشان در عملیات‌های طریق القدس، فتح المبین، بیت‌المقدس و والفجر‌ها نبوغ نظامی و ارتباط قلبی و معنوی ایشان دیده شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که با حضور خانواده معظم این شهید و فرماندهان و روحانیت محترم و دانشجویان دانشکده افسری امام علی(ع) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دفاع از باور‌ها و ایمان و اعتقاد از مشخصه‌های شهید بزرگوار صیاد شیرازی بود.  
 
وی افزود: شهید مطهری می‌فرماید اگر امام حسین (ع) بدنشان آماج تیر‌ها و نیزه‌ها قرار گرفت، این بدن تاوان یک روح بزرگ است، شهید صیاد شیرازی نیز دارای چنین روحی بود.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: هنگامی که در لشکر ۹۲ زرهی در سال ۶۴_۶۳ فرمانده گروهان بودند، شهید صیاد شیرازی فرمانده قرارگاه بود و از رهنمودهای ایشان استفاده می‌کردیم و به قول راننده ایشان خواب شهید صیاد شیرازی فقط در قسمت عقب صندلی استیشن بود.  
 
امیر سرتیپ پوردستان اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی دارای چنین روحی بود و به جرات می‌توانم عرض کنم این شهید یکی از معجزات انقلاب اسلامی است.  
 
وی افزود: بسیجیان، سپاهیان و ارتشی‌ها در دوران دفاع مقدس اینگونه بودند و زمانی که شهید صیاد شیرازی فرماندهی در جنگ را به عهده داشت، از مرز ایران، ترکیه و عراق تا اروندرود ۱۳۰۰_۱۴۰۰ کیلومتر مرز برای نیروی زمینی بود و کسی فکر نمی‌کرد این افسر جوان بتواند اینگونه موفق باشد.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بعد از انتصاب ایشان عملیات‌های طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و والفجر‌ها شکل گرفت و نشان از نبوغ نظامی و ارتباط قلبی و معنوی ایشان است.  
 
وی افزود: در عملیات بیت المقدس که ۲۵ روز استمرار عملیاتی داشت و ۲۵ روز شهید و زخمی دادند و خودرو‌ها از بین رفتند و تحلیل نیرو‌ها شکل گرفت و ایشان در روز ۲۴ همه را جمع کردند و خیلی‌ها می‌گفتند نمی‌توانیم و نشستند با محسن رضایی صحبت کردند.  
 
امیر پوردستان تصریح کرد: در آن جلسه فرماندهان اعتراض می‌کردند که اسم تا تیپ و لشکر است اما از ما چیزی نمانده و کلی شهید و مجروح دادیم اما شهید صیاد می‌گفت در پشت بی سیم یک لحظه چرت زدم و دیدم یک سید نورانی می‌گوید؛ کار تمام شد و لبخند می‌زد، از آن لحظه به بعد هرکس می‌دیدم می‌آمد و جلو می‌رفت، شهید احمد کاظمی، شهید آب‌شناسان و بقیه می‌گفتند برویم و به آن‌ها می‌گفتند، بروید.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی می‌گفت؛ زمانی که وارد خرمشهر شدیم، آنقدر مهمات و نیرو بود که به عینه دیده می‌شد که انگار می‌توانستیم تا مدت‌ها بجنگیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهید ، صیاد ، شیرازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار