فعالیت شبانه‌روزی مساجد در مجمع‌الجزایر پورتوریکو

یکی از ویژگی‌های مهم مساجد و مراکز اسلامی در پورتوریکو، این است که در تمام مدت به طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و آماده پاسخگویی به پرسش‌های مسلمانان و حتی غیر مسلمانان هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ پورتوریکو، مجمع‌الجزایری در شمال شرقی منطقه کارائیب در قاره آمریکا است که اگر چه بخشی از قلمرو اصلی ایالات متحده آمریکا به حساب نمی‌آید اما تحت حاکمیت سیاسی این کشور است.

دلار آمریکایی پول رایج این منطقه است و شهروندان پورتوریکو با پاسپورت آمریکایی سفر می‌کنند با وجود این، مجمع الجزایر پورتوریکو در سنای آمریکا سناتور ندارد و فقط یک نماینده بدون حق رأی در کنگره دارد.

پورتوریکو مجمع‌الجزایری با حدود 14 هزار کیلومتر مربع مساحت است که از یک جزیره اصلی و بیش از 100 جزیره کوچکتر تشکیل شده است. این منطقه از سال 1898 که از استعمار اسپانیا خارج شد، تاکنون تحت کنترل آمریکا است.

گفته می‌شود که اولین گروه مسلمانان، در اواسط قرن بیستم از فلسطین و در نتیجه اشغال صهیونیست‌ها، به پورتوریکو آمدند در نتیجه، جمعیت مسلمانان در این منطقه از سال 1940 تا 1970 از صفر به 2 هزار نفر رسید.

بنابر آمارهای غیررسمی جمعیت مسلمانان در سال  1980 به 3 هزار نفر، در سال 1990 به 4500 نفر و در سال 2010 به 5 هزار نفر رسید و این جمعیت همچنان در حال افزایش است.

در حال حاضر حدود 80 درصد مسلمانان پورتوریکو را فلسطینیان تشکیل می‌دهند که عموماً در جزیره اصلی پورتوریکو ساکن هستند.

مجموع 9 مسجد برای مسلمانان در پورتوریکو ساخته شده است که تاریخ ساخت اولین مسجد به سال 1981 بازمی‌گردد.

برگزاری اعیاد مذهبی، نماز جمعه، آموزش احکام اسلامی، راه‌اندازی انجمن‌های خیریه در جهت حمایت از ملت فلسطین و شرکت در تظاهرات ضدصهیونیستی از مهمترین فعالیت‌های مسلمانان در پورتوریکو است.

با وجود این که مسلمانان کمتر از دو درصد از کل جمعیت پورتوریکو را تشکیل می‌دهند، اما فعالیت‌های آنان بسیار چشمگیر است و مسلمانان اقلیتی بسیار پویا و فعال هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار