گل‌محمدی: حضور تیم‌ملی در مسابقات استرالیا به تأمین اعتبارات بستگی دارد

رئیس انجمن اسکی روی آب اظهار داشت: اعزام تیم‌ملی اسکی روی آب به مسابقات استرالیا به تأمین اعتبارات توسط فدراسیون انجمن‌های ورزشی بستگی دارد در صورت عدم تأمین اعتبارات تیم ملی به مسابقات اعزام نمی‌شود.

رضا گل‌محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ انجمن اسکی روی آب طبق میزان اعتبارات و بودجه‌ای که وزارت ورزش و فدراسیون در اختیارمان قرار داده است برنامه‌ریزی تقویم 93 اسکی روی آب را تدوین کرده است.
 
رئیس انجمن اسکی روی آب ادامه داد: انجمن در نخستین برنامه‌ی سال‌جاری درصدد برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری و همچنین استعدادیابی در استان‌های تهران و مازندران است طرح استعدادیابی در دو مرحله انجام می‌شود.
 
گل‌محمدی تصریح کرد: انجمن به برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری درصدد برگزاری یک دوره کلاس توجیهی مربیگری اسکی است تاریخ دقیق کلاس توجیهی تاکنون مشخص نشده است.
 
وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشوری اسکی روی آب فقط در بخش مردان و در خرداد ماه پیش از ایام مبارک رمضان در دریاچه آزادی تهران برگزار می‌کنیم.
 
رئیس افزود: برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری در بخش بانوان نیاز به آمادگی چهار استان برای شرکت داریم متأسفانه در این سطح اسکی‌باز خانم نداریم لذا شرایط برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری فراهم نیست.
 
وی ادامه داد: بانوان بسیاری در رشته‌ی اسکی روی آب فعالیت دارند اما فعالیت آنها تفریحی بوده است و در سطح قهرمانی نیاز به استعدادیابی و پیشرفت بانوان فعال در رشته اسکی روی آب داریم البته دو بانو ایرانی مقیم خارج از کشور در سطح مطلوبی اسکی روی آب انجام می‌دهند که شرایط برای استفاده آنها در مسابقات قهرمان کشوری فراهم نیست.
 
رئیس انجمن تصریح کرد: تیم‌ملی آبان ماه سال‌جاری مسابقات آسیایی جهانی را در پیش دارند؛ مسابقات آسیایی و جهانی به صورت همزمان در تاریخی مشخص برگزار می‌شود در صورت قطعیت اعزام تیم‌ملی اسکی روی آب به این مسابقات، اردوهای ثابت تیم‌ملی تابستان ماه برپا می‌کنیم.
 
گل‌محمدی افزود: تیم‌ملی مسابقات استرالیا را نیز در پیش دارند حضور در این رقابت‌ها با توجه به حضور برترین و قهرمانان این رشته در جهان، ورزشکاران را در شرایط فنی مناسبی قرار می‌دهند البته حضورمان در مسابقات استرالیا نیاز به تأمین اعتبارات از سوی فدراسیون انجمن‌های ورزشی و موافقت شورای برون‌مرزی دارد، اعتبارات فراهم شود عازم رقابت‌ها می‌شویم در غیر اینصورت برنامه‌های تیم‌ملی را معطوف به سایر مسابقات برون‌مرزی می‌کنیم.
 
رئیس ادامه داد: ملی‌پوشان اسکی روی آب کشورمان از لحاظ فنی با قهرمانان جهان فاصله‌ی بسیاری دارند، بهترین مقام تیم‌ملی اسکی روی آب کشورمان کسب مقام پنجم تیم و نهم انفرادی در آسیا است. هدف از حضورمان در این مسابقات کسب تجربه و ارتقاء سطح فنی ورزشکاران است و امیدوار به کسب مدال و مقام نیستم.
 
گل‌محمدی افزود: ملی‌پوشان اسکی روی آب با محدودترین امکانات تمرین انجام می‌دهند متأسفانه موفق به فراهم امکانات و تجهیزات لازم برای ورزشکاران اسکی روی آب نشدیم در حالی که سایر تیم‌های جهان با علم روز دنیا و در شرایطی پیشرفته تمرین انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: انجمن در صورت تأمین اعتبارات فقط تیم‌ملی مردان را اعزام می‌کند البته پیش از اعزام به این رقابت‌ها ورزشکاران باید رکوردهای ورودی مسابقات را از سوی کمیته فنی کسب کنند در غیر اینصورت با تأمین اعتبارات نیز عازم رقابت‌ها نمی‌شویم.
 
انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: انجمن ، فدراسیون ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار