شیراز/

بازسازی تصفیه خانه سد دورود‌زن با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی

مدیر آب‌رسانی سد درود زن از بازسازی تصفیه خانه این سد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ گودرز علیدوست گفت: این مجموعه شامل یک برج آبگیر، سه ایستگاه پمپاژ، یک تصفیه خانه، یک واحد ازن زنی، چهار واحد کلرزنی و نه مخزن بتنی است.

وی میزان تولید آب از خط آبرسانی درودزن را سالیانه حدود 63 میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد:به طور متوسط سالیانه بالغ بر 35 میلیون مترمکعب آب در سال به شرکت آبفا شیراز تحویل داده می شود.

ویدربارهسایر مصارف آب از این خط آبرسانی بیان کرد: میزان 5/9 میلیون متر مکعب آب این سد نیز در سال به شرکت آبفا فارس (مرودشت، زرقان) و 5/18 میلیون مترمکعب آب به شرکت آبفا روستایی، شهرک ها، صنایع و پادگان های نظامی بین راه اختصاص می یابد.

علیدوست افزود: با توجه به محدودیت‌های انتقال آب توسط خط انتقال درودزن، تنها محل افزایش و تأمین نیاز آبی این تعداد از جمعیت، حفر چاه و برداشت آب از سفره های زیرزمینی است که با توجه به محدودیتهای اعتباری، بروز خشکسالی‌های اخیر، کاهش نزولات جوی و بیلان منفی سفره‌ها، حفر و تجهیز چاه‌های جدید نیز دیگر جوابگو نیست.

وی گفت: الزامی است از نقطه نظر سیاستگذاری، برنامه ریزی کلان و تعیین اولویت طرح‌ها و تخصیص اعتبارات لازم، توجه خاص و ویژه در راستای تأمین اعتبار اجرای خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شهر شیراز،تکمیل کمربند آبرسانی این شهر، بهبود و اصلاح شبکه داخلی شهر شیراز توسط شرکت آبفا شیراز صورت گیرد.

مدیر آب‌رسانی سد درود زن با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه جویی در بخش مصارف شرب ضرورتی انکارناپذیر است افزود: تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی و بهسازی تأسیسات و تجهیزات خط موجود انتقال آب از سد درودزن با توجه به قدمت بالای این تجهیزات نیز به آبرسانی بهتر و ارایه خدمات بیشتر در این بخش می انجامد.

وی بیان کرد: پس از پایان کار، آب آشامیدنی انتقالی از سد درودزن با کیفیت بهتری تولید و تحویل شهروندان مرودشت و شیراز و سایر مصرف کننده‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بازسازی ، سد ، دورودزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.