«روزي پاك» دلايل كاهش رزق را بررسي مي كند

يكي از مهمترين راه هاي كسب روزي حلال ،تلاش و كوشش است و در مقابل اگر تنبلي پيشه كنيم كاهش رزق و گاهي موجب به دست آوردن روزي حرام مي شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي راديو اقتصاد ، با مراجعه به آيات و روايات، عواملي همچون؛ بيكاري و تنبلي، بي تدبيري، اخلاق بد، گناه و نافرماني و ... در شمار عوامل كاستي روزي ذكر شده است، در برنامه روزي پاك روز دوشنبه 25 فروردين رابطه تنبلي با كاهش رزق و روزي بررسي مي شود.

نكته جالب توجه آن است كه با مقايسه عوامل افزايش دهنده، كاهش دهنده رزق و روزي، بسياري از آنها در نقطه مقابل و متناظر با يكديگر قرار دارند. به عنوان مثال، كار و تلاش موجب افزايش روزي؛ و بيكاري و تنبلي موجب كاهش آن قلمداد شده است .

شنوندگان برنامه روزي پاك در بخش كارشناسي اين برنامه كه مسعود بصيري عهده دار آن است مي شنوند همچنان كه كار و تلاش عامل افزايش رزق و روزي است؛ تنبلي، كسالت و تن پروري عامل كاهش دهنده روزي انسان است.

در برنامه گذشته نيز چگونگي به دست آوردن رزق حلال در شرايط سخت اقتصادي بررسي شد و در اين برنامه نيز براي بالا بردن سطح آگاهي مردم در اسلامي زندگي كردن و فوائد زندگي بر معيار دين نقش تلاش و كوشش در كسب روزي حلال مورد توجه قرار گرفته است.
 
در بخش سخن بزرگان برنامه روزي پاك سخنان حجت الاسلام هاشمي نژاد پيرامون اثرات تنبلي و كم كاري در كاهش رزق و روزي براي شنوندگان پخش مي شود.

گزارشگر برنامه در بخش صداي مخفي نيز سراغ موضوع گرانفروشي و گرانفروشان رفته است و به موضوع رابطه آن با رزق حلال مي پردازد.

گزارش مردمي بخش ديگري از برنامه روزي پاك است كه به تناسب موضوع برنامه اين بار نظرات مردم درباره فرهنگ رزق حلال در جامعه و چگونگي كسب روزي پاك را جويا شده است.
 
شنوندگان راديو اقتصاد مي توانند درساعات پخش برنامه «روزي پاك» با شماره تلفن هاي 22652525 و يا از طريق سامانه پيامك 300003637 پرسش هاي خود را درباره موضوع برنامه مطرح و پاسخ خود را از كارشناسان برنامه دريافت كنند.

برنامه روزي پاك روزهاي دوشنبه ساعت 20:20روي موج اف ام رديف 98 مگاهرتز از شبكه راديويي اقتصاد پخش مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: رزق ، بررسی ، حلال ، آگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار