ایجاد حمل و نقل یکپارچه و خصوصی سازی مهمترین تاکید شهردار تهران در سال 93

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد حمل و نقل یکپارچه و خصوصی سازی به عنوان مهمترین تاکید شهردار تهران در اجرای برنامه حمل و نقل در سال 93 خبر داد.

سید جعفری تشکری هاشمی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اختصاص چهار هزار میلیارد تومان به حمل ونقل عمومی و گذشت یک ماه از سال 93 به فرصت 11 ماهه جهت اجرای برنامه‌های حوزه های شهرداری در خصوص تشریح جزئیات برنامه‌ها و قرارداد‌ها  اشاره کرد و اظهار داشت: این امر به خصوص در سازمان های تابعه معاونت ‌ها نظیر پایانه ها و تاکسیرانی که خود در آمد زا بوده اهمیت ویژه ای می‌یابد.
 
وی با تاکید بر اینکه تمامی حوزه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک باید برنامه‌ی خود تا 15 اردیبهشت ماه اعلام نمایند افزود: بیان دقیق جزئیات سبب مشخص شدن راه رسیدن به  هدف خواهد شد به عنوان مثال اختصاص 2 هزار میلیارد بودجه دربخش مترو به عنوان بالاترین اعتبار در حوزه  حمل و نقل و ترافیک نیازمند تشريح دقیق مسائل در جهت  تحقق برنامه‌ها است. 
 
 معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران از شرکت بهره برداری مترو، کنترل ترافیک و اتوبوسرانی به عنوان دیگر  حوزه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک در جهت کسب بودجه بیشتر  یاد کرد و افزود: اعلام جزئیات دقیق برنامه‌ها تا 15 اردیبهشت ماه شامل سه بخش اعتبارات مصوب شهرداری،  منابع درآمدی مربوطه و فعالیت‌هایی است که درآمد زا نبود اما بخشی از فعاليت م حوزه را به خود اختصاص داده است.
پايان ارديبهشت ماه اعلام جزئيات برنامه هاي معاونت حمل ونقلو ترافيک 
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه پس از اعلام جزئیات برنامه‌ها از سوی حوزه‌ها حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه برنامه‌های هر واحد به طور دقیق اعلام خواهد شد اظهار داشت: این امر به معنای آغاز فعالیتهای حمل و نقل از ابتدای خردادماه نیست بلکه برنامه‌ها باید از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی گردد. 
 
وی در ادامه به جذب سرمایه گذار در فعالیت‌های مشارکتی به عنوان بخشی دیگر از وظایف حوزه‌های مختلف معاونت حمل و نقل یاد کرد و افزود:به عنوان مثال این امر در مجتمع‌های ایستگاهی باید از طریق خصوصی‌سازی و انجام مراحل فراخوان صورت گیرد. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به بیانات مقام معظم رهبری در شروع سال جدید و نیز تأکیدات ایشان در پایان سال 92 در خصوص انجام فعالیتهای فرهنگی و اختصاص 3 درصد از بودجه شهرداری به موضوع فرهنگی اشاره نمود و گفت: با توجه به نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باید برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه فرهنگی صورت گیرد که این امر در حوزه فرهنگ و ترافیک نیازمند توجه جدی مدیران است و باید برنامه‌ای غنی فرهنگی در این حوزه اجرایی گردد. 

تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در سال 93 
تشکري هاشمي با عنوان اینکه در اجرای برنامه‌‌های فرهنگی تنها شکل ظاهری مورد تأکید نبوده بلکه محتوای غنی اهمیت می‌یابد  افزود: اجرای برنامه‌ای غنی فرهنگی منجر به بهبود درصدی از خطا‌های رفتاری افراد در حوزه ترافیک خواهد شد. 
 
وي به تاکید شهردار تهران در ایجاد سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی شهر و به لحاظ بهره برداری، خدماتی و دسترسی حداکثری و تعیین زمانبندی اشاره نمود و اظهار داشت: توسعه تمامی سیستم حمل و نقل عمومی در شهر یکی از مهمترین درخواست‌های شهردار است و ساخت 30 کیلومتر مترو در سال جاری و 18 کیلومتر در بخش شمالی خط 3 مترو از مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تا شهرک قائم در شرق شهید نواب صفوی و شهید چمران بخشی از فعالیت‌های حوزه حمل و نقل جهت تحقق این امر است. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزایش 420 دستگاه اتوبوس دو کابین در سال 93، نوسازی تاکسیرانی، ایجاد شبکه دوچرخه سواری را از فعالیت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک در جهت توسعه سیستم‌های حمل و نقل نام برد و افزود: بهبود رفتار حمل و نقل عمومی از لحاظ برون سازمانی و درون سازمانی و نیز ایجاد ساختاری کارآمد در شهرداری در حوزه حمل و نقل و ارتباطات از دیگر مسائلی است که بنابر تاکید ایشان باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 
 
تشکري هاشمي تجدیدنظر در ساختار شرکت بهره برداری مترو، ماموریت محور و نیز ایستگاه محور بودن آن را بخشی دیگر از درخواست‌های ایشان دانست و افزود: باید به سمت غنی‌تر نمودن فعالیت‌ها برویم که البته در این راستا اصلاح روش‌های اداره شرکت واحد اتوبوسرانی نظيرافزایش خصوصی سازی در این سازمان اهمیت می‌یابد. 
 
وی به موضوع آلودگی هوای تهران و محیط زیست شهری با تاکید بر تاثیر حمل و نقل عمومی بر جریان پاکیزگی و سلامت محیط زیست، آلودگی بصری، محیط زیست هوا اشاره نمود و ادامه داد: تحقق این امر نیازمند اجرای برنامه‌های ویژه در این زمینه است که اختصاص 40 میلیارد تومان جهت کمک به جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی و نصب فیلترهای دوده در خودروهای دیزلی نمونه‌ای از تدابیر شهرداری در این زمینه است. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از خصوصی سازی و مشارکت حداکثری مردم در اداره خدمات حمل و نقل عمومی به عنوان بخش دیگری  از تاکیدات شهردار تهران نام برد و عنوان کرد: اداره 62 درصد از ناوگان اتوبوسرانی توسط بخش خصوصی و هزینه‌های کمتر آن در مقابل 38 درصد اداره شده توسط شهرداری نماینگر توجه ویژه به مشارکت شهروندان و سرمایه گذران در انجام فعالیت‌های است. 

تشکري هاشمي در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم فعالیت‌های پیش رو در حوزه حمل و نقل و ترافیک اجرای موثر این اقدامات نیازمند بازدیدهای میدانی مدیران و آگاهی آنان از روند لحظه به لحظه فعالیت‌ها است تا این مسئولیت بزرگ به خوبی به انجام برسد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: شهردار ، ترافیک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار