تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز دوشنبه 25 فروردین 1393 هجری شمسی برابر با 14 جمادی الثانی 1435 هجری قمری و 14 آوریل 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 51 سال پیش در چنین روزی مسابقه نهایی فوتبال جام  حذفی انگلستان در حضور یکصد هزار تماشاگر در ورزشگاه "بن‌وی" لندن برگزار شد، این مسابقه بین تیم‌های لسترن‌ و منچستر‌یونایتد برگزار شد و تیم منچستریونایتد توانست با نتیجه 3 بر 1 حریف خود را شکست دهد و قهرمان این مسابقات شود.

همچنین 51 سال پیش در چنین روزی در مسابقه دوستانه‌ی دو میدانی بین تیم های شوروی و لهستان که در مسکو برگزار شد، در ماده پرتاب چکش ماملی برنکو از شوروی، چکش را 68 متر و 25 سانتی متر پرتاب کرد و رکورد جهانی جدیدی به نام خود ثبت کرد.

 47 سال پیش در چنین روزی،  تیم تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی جهان در استکهلم شرکت کرد، تیم ایران برابر تیم های ترکیه، کونرامبرگ و آمریکا پیروز شد و از تیم شوروی 5 بر 1 شکست خورد، احتشام زاده، بزرگ زاده و تهرانی در تیم تنیس روی میز ایران عضویت داشتند.

47 سال پیش در چنین روزی دریک مسابقه دوستانه فوتبال تیم شاهین آبادان 4 بر2 تیم نادی المینا عراق را در آبادان شکست داد این مسابقه را ده هزار تماشاگر از نزدیک دیدند.
دوانی، قوچانکی، پور محمد، احمد رزمی، مجید زرین نام، زارعی، سندونی، منوچهر سالیا، رضا هیربد و بهاریان برای شاهین آبادان بازی کردند.

47 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه برداری جام تفلیس گرجستان در شوروی برگزار شد در میان وزن " باسلی کرمشف" با بلند کردن 150 کیلو و 500 گرم درحرکت پرس رکورد جهانی این حرکت در این دسته را افزایش داد.

باز هم 47 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در شهر ناگویای ژاپن برگزارشد.
تیم ملی تنیس روی میز ژاپن در مسابقات انفرادی زنان و مردان و دردو نفره ی زنان و مردان صاحب مدال طلا شد. "بالیانتو" بازیکن تیم ملی اندونزی در انفرادی جوانان درگروه مردان برنده یک مدال طلا شد.

44 سال پیش در چنین روزی ، مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای شرکت در مسابقات جام دان کلف با شرکت 44 کشتی گیر برگزار شد.

در 48 کیلوگرم علی اصغراسلامی، در 52کیلوگرم جعفر علی خانی، در 57 کیلوگرم حسین حیدری، در 62کیلوگرم محمد رضا نوایی، در 68 کیلوگرم منصور برزگر، در 74 کیلوگرم علی محمد مومنی، در 82 کیلوگرم رضا خرمی، در 90کیلوگرم محمد علی صحرایی و در 100 کیلوگرم ابوالفضل انوری کشتیگیرانی بودند که به عنوان اعضای تیم ملی کشتی آزادایران معرفی و راهی این مسابقات شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: تقویم ، مسابقه ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار