هنیه: تلاش برای ربودن نظامیان اشغالگر در دستور کار مقاومت فلسطین است

نخست وزیر دولت فلسطین در باریکه غزه در سخنانی تهدید کرد فلسطین برای آزدی اسیرانش به ربودن سربازان اسرائیلی دست خواهد زد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از المنار، اسماعیل هنیه در کنفرانسی با موضوع اسرای فلسطینی، گفت: تلاش برای ربودن نظامیان اشغالگر، تا زمانی که اسیران فلسطینی، در بند اشغالگران قرار داشته باشند ادامه دارد.

نخست وزیر فلسطین ادامه داد: موفقیت تلاش ها برای آزادی اسرای فلسطینی در گرو ربودن نظامیان اشغالگر و تلاش برای مبادله آنان با اسراست و مبادله گلعاد شالیط با 1027 اسیر فلسطینی نشان این موفقیت است .

وی در ادامه سخنانش مرحله آینده در فلسطین را مرحله هماهنگی و اجرای توافقنامه های قاهره و دوحه برای پایان دادن به  شکاف های داخلی در فلسطین دانست و گفت: دولت من در مسیر پایان دادن به اختلافات داخلی و تحقق آشتی ملی گام بر می دارد.

وی افزود:هفته آینده با هیئتی از فتح که به نوار غزه سفر می کنند درباره پرونده های متعددی که در حوزه داخلی فلسطین مطرح است گفتگو خواهیم کرد.

نخست وزیر فلسطین خواستار توافق برای تدوین برنامه ملی برای فلسطین شد و تاکید کرد: اهمیت دارد این برنامه حقوق و اصول ملی  فلسطین و تلاش ها برای ایجاد مرجعیت واحد برای فلسطینیان را محترم بشناسد.

وی از فلسطینیان خواست در پی تحقق وحدت ملی با محوریت مخالفت با مذاکرات صلح باشند.

هنیه در ارزیابی رکود حاکم بر مذاکرات صلح میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل، گفت: این رکود بیانگر مسائل متعددی است، یکی از این مسائل که از بیست سال پیش تاکنون کاملا به اثبات رسیده این است که مذاکرات بی نتیجه و شکست خورده است.

وی آمریکا را متهم کرد که در قامت ناظر بر مذاکرات در پی موفقیت مذاکرات نیست.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار