گیاهی که کودکان با آن راحت نفس می‌کشند

"اثرات دارویی منتول" از قدیم به عنوان ضد احتقان ( ضدگرفتگی بینی) و ضد درد شناخته شده است در ایران از اسانس‌ نعنا فرآورده جدید صنعتی و استانداردی تهیه شده است که منتول نام دارد و به صورت قطره گیاهی در داروخانه‌ها موجود است.

دکتر محمدحسین صالحی  متخصص گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اسانسی که از نعنا فلفلی تهیه می‌شود یکی از پرمصرف‌ترین اسانسهای دنیا است و سالهای طولانی است که به شکلهای مختلف خوراکی موضعی ( استفاده خارجی) و تنفسی، به عنوان یک داروی طبیعی ایده‌ال و بدون عوارض جانبی درحال مصرف می‌باشد ماده مؤثر این اسانس به نام " منتول " است.

وی افزود: قطره منتول برای رفع گرفتگی بینی( احتقان بینی) درکودکان و بزرگسالان بسیار مفید است. اگر نوزادی دچارگرفتگی بینی است می‌توانید 5 تا 10 قطره منتول را در دو طرف بالش و یا روی یقه لباس نوزاد بچکانید پس از مدت کوتاهی بینی باز شده و شیرخوردن، غذا خوردن و تنفس کودکان بهتر می شود.

صالحی در ادامه متذکر شد: قبل از استفاده از منتول برای کودکان ابتدا قسمت حساسیت زا را انجام دهید. به این طریق که دو قطره از محلول را روی پوست دست کودک ریخته و ماساژ دهید پس از چند ساعت اگر علائم قرمز، سوزش و خارش مشاهده شد نشانه حساسیت به قطره است.

این متخصص ادامه داد: بزرگسلانی که دچار گرفتگی بینی هستند 54 تا 5 قطره ازمحلول را جلوی بینی خود ریخته و به آرامی ماساژ دهند محلول درعرض چند دقیقه جذب پوست می‌شود و باعث کاهش و یا درمان گرفتگی بینی می‌گردد.

وی تصریح کرد: مالیدن 10 تا 15 قطره از محلول منتول بر روی پیشانی و شقیقه‌ها پس از جذب باعث کاهش و یا درمان سردرد می‌گردد. همینطور این قطره گیاهی سبب تسکین دردهای موضعی زانو، پا و کمر  نیز می گردد. به شکلی که قطراتی را درمحل بریزید و به آرامی ماساژ دهید این عمل بهتر است روزی 3 تا 2 بار چند روز متوالی تکرار شود تا رفته رفته درد تسکین یابد.

صالحی در پایان اظهار داشت: قطره منتول برای رفع خستگی، کوفتگی و کسالت نیز بسیار مناسب است و تبخیر این اسانس و جذب سریع آن از طریق پوست باعث ایجاد نشاط و رفع خستگی می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: منتول ، ضد درد ، کودک ، بینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
ما نمیدونستیم دو قطره ریختیم توی بینی عوارضش چیه؟؟؟؟