شرح سوژه‌‌های داغ تر از خبر ذره بین 20:30

انجام مراسم کفن و دفن به همراه مالیات بر ارزش افزوده/ماجرای یک خلع قانونی که باید بررسی شود

شرح هر آنچه در ذره بین 20:30 دیشب دید.

باشگاه خبرنگاران: دیشب در ذره بین 20 و 30 دیدید که حمید خواجه نژاد در اولین سوژه‌اش رفت سراغ یک خودروی میتسو بینش گیلاسی رنگ که بدون گمرکی 200 میلیون تومان ارزش داشت و در یک شیوه نوین قاچاق توسط یک قایق طراحی شده از بندر عمان به مقصد بندر عباس در حرکت بود.
 
البته به گفته فرمانده دریابانی قشم این قایق در بین راه توسط عوامل دریابانی جزیره هرمز توقیف و خودرو به همراه چند قایق دیگر ضبط می‌شود.
 
بر اساس این گزارش ، به نظر می‌رسد که این خودروها که جایی در خیابان های کشور ندارند اوراق می‌شوند تا سودجویان به منافع خود دست پیدا کنند و پول روی پول بگذارند ولی این موضوع تائید نشد و سرهنگ لشکری فرمانده دریابانی قشم از دست پشت پرده‌ای خبر داد که این خودرو را با روش سند نمره به خیابان‌های کشور می‌آورد و به فروش می‌رساند.  
 
**ضوابطی گل و بلبل برای اپراتورها
 
متاسفانه وقتی اپراتوری در قبض‌های مشترکان اشتباه می‌کند، رسیدگی به این موضوع دشوار می‌شود و باز پس دادن حقوق مردم سخت می‌گردد.
 
البته طبق تحقیقات خبرنگار ما مشخص شد کلا ضوابط آنچنانی برای اپراتور ها وضع نشده و ضمانتی نیز از آنان دریافت نگردیده است.
 
ناگفته نماند که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم این نکته را با این لحن به خبرنگار ما گفت که قرار است نسل سه را در اختیار اپراتور ها قرار بدهیم و در آن زمان حتما ضوابط را بازنگری خواهیم کرد تا مردم احساس کنند با قوانین جدید دولت، بهره مندی بیشتری از امکانات خواهند داشت.
 
**درب باز خانه‌های سعادت آباد
 
سوژه سوم ذربین 20 و 30 شب گذشته مربوط به درب باز خانه های سعادت آباد بود که شادی صاحبان املاک و نارحتی مردم را به همراه داشت.
 
این درب‌های باز که ورودی پارکینگ به حساب می‌آمد، پارکینگ خرید و فروش خودروهای لوکس شده اند که البته مردم هم می‌گفتند  صاحبان این املاک غیر قانونی برای اهالی این منطقه مزاحمت ایجاد کرده و مردم را با مشکلاتی مواجه ساخته اند.
 
** مالیات بر ارزش برای انجام مراسم کفن و دفن
 
حمید خواجه نژاد در این گزارش به سراغ سوژه ای بسیار ذره بینی رفت و در آن از دریافت مالیاتی غیر قانونی خبر داد که به گفته دنیا مالی این تنها یک خلاء قانونی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.
 
همه می‌دانیم که داشتن خودرو خرج دارد ولی اگر به سند خودرو نگاهی بیاندازیم مالیات‌هایی را می‌بینیم که عوارض شهرداری در آن فاکتور شده است.
 
واقعا چند بار باید عوارض یک خودرو را بدهیم؟ این سوالی بود که خبرنگار ما از "رزمی" مدیر کل تشخیص وصول درآمد شهرداری پرسید و وی در پاسخ گفت: به طور کل، قانون مالیات بر ارزش افزوده دو عوارض برای خودروها وضع کرده است.  
 
اولین عوارض و مالیات تحت عنوان شماره گذاری برای هر خودرو و تنها یک بار به میزان 3 درصد از قیمت خودرو می‌باشد که 2 درصد آن به خزانه دولت و مابقی به عنوان عوارض از طریق وزارت کشور در بین شهرداری ها و دهیاری‌های کل کشور توزیع می‌شود.
 
البته این موضوع یک خلاء قانونی هم داشت و آن هم عوارض شهرداری زیر سند‌های خودرو بود که مردم باید آن را نیز پرداخت می‌کردند.  
 
درباره صحت و سقم این موضوع حسینی صدر نماینده مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت: اخذ عوارض به صورت مکرر و تکراری غیر قانونی است و اگر خودروسازها موقع فروش خودرو آن را اخذ می‌کنند، دیگر شهرداری حق ندارد به هیچ عنوان مبلغی به عنوان عوارض دریافت کند.
 
البته این قصه، نماینده مجلس را یاد خاطره‌ای انداخت که افرادی برای دفن و کفن اموات نیز مالیات بر ارزش افزوده می‌گرفتند به طوری که وزیر اقتصاد هم اولش این موضوع را باور نمی‌کرد.  
 
 
**قیمت بدون سقف پارکبان ها در شهر
 
آخرین گزارش زیر ذره بین 20 و 30 مربوط می شد به قیمت پارکبان ها در سطح شهر که از 600 تومان تا 2000 تومان و حتی بیشتر تغییر می‌کرد.
 
طبق قانون پارکبان ها باید مدت پارک خودرو و نوع وسیله نقلیه را در اخذ وجه نقد دخالت دهند ولی اینطور که به می‌رسید به هیچ عنوان بر روی این مبالغ دریافتی از مردم نظارتی نمی‌شد و مردم نیز حتی برای کمتر از 30 دقیقه توقف در حاشیه خیابان مبلغ 2000 هزار تومان پرداخت می‌کردند.
 
البته بعضی از پارکبان ها نیز برای درآمد بیشتر شگرد "نداشتن پول خرد" و یا "علی الحساب 2000 هزار تومان بده مابقیشو وقتی برگشتی  بهت میدم" را پیش می‌گرفتند و به قولی کلاهبرداری قانونی انجام می‌دادند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ذره بین ، مالیت ، پارکبان ، دیشب ، شرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار