زاهدان/وزیر راه خبر داد:

اتصال راه‌آهن چابهار به شبکه سراسری

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال راه‌آهن چابهار به شبکه سراسری ریلی در بازدید رئیس‌جمهور از این بندر بررسی می‌شود.

 
 
 
 

‌‌به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، عباس آخوندی در ادامه بازدید ‌از پروژه‌های حمل و نقلی استان سیستان و بلوچستان‌، با اعلام اینکه سالانه بیش از یک میلیون تن کالای ترانزیتی از مرز میرجاوه عبور می‌کند‌، گفت : همچنین سالانه 200 هزار تن واردات اقلامی نظیر برنج، سیب‌زمینی و از این قبیل از طریق مرز یاد شده انجام می‌شود داریم.

وی با بیان اینکه بیشترین واردات کالا در سال 92 پس از ترکیه از طریق پایانه مرزی میرجاوه از کشور پاکستان انجام شده است، افزود: اقدامات نرم‌افزاری مشخصی لازم داریم که بتوانیم در قالب مذاکرات دوجانبه پیمان‌های تجاری بهتری با کشورهای افغانستان و پاکستان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی‌، با تأکید براهمیت محور ترانزیتی شرق و هم‌مرزی آن با دریا، تصریح کرد: 1400 کیلومتر مرز از چابهار تا دوقارون داریم و این مرزی است که می‌تواند در حد جابه‌جایی کالا به آسیای میانه مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه بازنگری طرح جامع مسکن ادامه داردتصریح کرد : در حال بازنگری طرح جامع مسکن هستیم تا طبق سیاست‌های مقام معظم رهبری و گفتمان امام خمینی (ره) برای اقشار کم‌درآمد مسکن تهیه کنیم.

آخوندی افزود: از بنیاد مسکن خواسته‌ام که مسئولیت مسکن اجتماعی را برای دهک‌های پایین جامعه برعهده بگیرد تا با همکاری شهرداری، خیرین مسکن‌ساز و سایر نهادهای مردمی بتوان کمکی به اقشار کم‌درآمد داشت../

  انتهای پیام /س

برچسب ها: راه ، اهن ، سراسری ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.