زاهدان /وزیر بهداشت خبر داد:

سیمای خدمت‌رسانی در حوزه سلامت درسال 93 متفاوت خواهد بود

وزیر بهداشت ‌با تاکید بر اینکه در سال 93 خدمت‌‌رسانی در حوزه سلامت بسیار متفاوت خواهد بود، گفت: ‌رئیس جمهور نیز در پیام نوروزی خود قول گام‌های موثر در حوزه بهداشت و درمان را داده‌اند‌.

 
 
 
  ‌‌‌‌به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، دکتر سیدحسن هاشمی‌ در جمع مردم خاش گفت: یکی از مشکلات به خصوص در نقاط مرزی کشور این است که تصور می کنیم تمام امور باید به دست دولت انجام شود در حالی که حتی در سطح استان سیستان و بلوچستان استعدادهای زیادی برای پیشرفت وجود دارد و نباید تعبیر محروم بودن را در حوزه بهداشت و درمان به کار بریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که، دولت یازدهم درست در شرایطی شروع به کار کرد که مشکلات زیادی در کشور وجود داشت، بیان داشت: از طرفی با تهدیدات خارجی و نیز کمبود دارو و کمبود بودجه دولت به خصوص در بخش بهداشت و درمان روبه‌رو بودیم به طوری که حدود 8 هزار و 500 میلیارد بدهی، دولت را با گرفتاری‌های زیادی رو به رو کرده بود.

وزیر بهداشت افزود: ولی با شروع کار دولت هم مقام معظم رهبری و هم روسای مجلس و دولت، همگان را دعوت به آرامش کردند به طوری که در نیمه دوم سال 92 تا حدی این آرامش برقرار شد و امیدواریم این روند رو به آرامش در سال 93 نیز ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز با تعامل با برخی از کشورها از جمله روسیه، چین و هند در زمینه های مختلف در کنار فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور، بخشی از مشکلات از سر راه برداشته شده است، تصریح کرد:‌ در بعد بین‌المللی دولت به دنبال آرامش و رفع تنش، البته با حفظ اقتدار و عزت است.

هاشمی افزود: در زمینه اقتصاد نیز نرخ رشد تورم با شروع کار دولت یازدهم از 44 درصد کاهش پیدا کرد و تقریبا هر ماه یک رقم از این میزان تورم کاسته شد، در حین این که دولت توانست به تعهداتش نیز عمل کند و با وجود این که مسئولان اقتصادی و رئیس جمهور در پایان هر ماه در هیئت دولت با مشکلات فراوانی مواجه بودند، ولی یارانه ها به طور کامل پرداخت شد.

دکتر هاشمی با بیان این که با گذشت حدود 8 ماه از آغاز به کار دولت، خوشبختانه حرکت به سمتی است که مردم حس می کنند مشکلات از پیش پا برداشته خواهد شد، ادامه داد: ایران به لحاظ منابع، بسیار قدرتمند است و دنیا به این منابع نیاز فراوانی دارد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اقتدار کشور در حقیقت با چند سال قبل قابل مقایسه نیست و هر روز رو به پیشرفت هستیم. شاید تا دو سال قبل این باور رو به پیشرفت کردن را نداشتیم ولی در حال حاضر اثرگذارترین کشور در منطقه به حساب می آییم./

  انتهای پیام /س

برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.