تولیدکننده بازی رایانه‌ای “آدم نما” گفت: موثرترین و مهمترین شیوه حمایتی در حوزه گیم بسترسازی برای شکل‌گیری فرآیند بازاریابی، تبلیغات و توزیع مناسب است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،"میلاد میثمی"راهکارهای ایجادچرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم را در واگذاری ابزار های مالی و اجرایی از جمله بودجه و هولوگرام و ... به متولی اصلی این صنعت  بنیاد ملی بازی ها عنوان کرد .
تولید کننده بازی رایانه ای آدم نما  ادامه داد: ایجاد بستر های تبلیغاتی همچون تبلیغات شهری، تلویزیونی، شبکه پخش خانگی، مطبوعات و ...، حضور ناشران واقعی و جدی داخلی و خارجی،اعطای تسهیلات در هنگام تولید محصول، استفاده از بازی های رایانه ای به عنوان یک محصول فرهنگی  وآموزشی  از طریق ارگان های متولی،پشتیبانی قضایی در صورت رعایت نکردن حقوق مولف،ایجاد شبکه منسجم پخش و توزیع مویرگی بازی رایانه ای ایرانی، تفکیک و انجام حمایت های حین ساخت و پس از آن و تدوین برنامه های منسجم و تخصصی بازرگانی و بازاریابی از  راهکارهای ایجاد چرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم داخلی است . 

میثمی به  بخش های مهم در زمینه حمایت از محصولات ایرانی اشاره کرد و گفت: موثرترین و مهمترین روش حمایتی در این حوزه بازار یابی ،تبلیغات و توزیع مناسب است.

تولید کننده بازی رایانه ای آدم نما  با یادآوری اینکه  به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان می دهد،توضیح داد:  نبود سرمایه گذاری و حمایت دستگاه های مسوول و متولی  و  نشناختن صحیح بازی رایانه ای به عنوان یک ابزار فرهنگی  موثر، نبود شبکه توزیع حرفه ای و منسجم  و نداشتن تبلیغات مناسب  از مشکلات بخش خصوصی  برای حضور موثر در عرصه گیم به شما ر می رود.

میثمی  بدون اشاره  به راهکارهای برون رفت بخش خصوصی از مشکلات یادشده  و یا فرآیند پیشنهادی این بخش ادامه داد:   
وجود بازی های  خارجی ارزان قیمت و نزدیک به رایگان، در دسترس بودن بازی های خارجی برای ناشران، خلا قانون مدون و جامع و  دقیق حمایتی در زمینه تولیدکنندگان بازی های رایانه ای و مجال نیافتن  امکان حضور بازیسازان در نمایشگا های بین المللی   از دیکر مشکلات  بخش خصوصی برای حضور موثر در عرصه گیم است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.