شاملو گفت: اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضایی روستایی نقش مؤثری در کاهش مشکلات جامعه روستایی و بهبود ارتقاء‌ کیفیت زندگی را دارد.

شاملو معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اولین همایش ملی توسعه کالبدی- فضایی روستایی در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود، گفت: این همایش در شهر اردبیل دوم و سوم تیرماه امسال برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: به رغم گذشته بیش از 6 دهه برنامه‌ریزی و اجرای بسیاری از برنامه‌های توسعه کالبدی و تلا‌شهای فراوانی که پس از انقلاب توسط نهادهای متولی امر صورت پذیرفته هنوز جامعه روستایی کشور با مسائلی در ابعاد مختلف به ویژه کالبدی، فضایی روبرو است.
 
شاملو در ادامه توضیح داد: حل مسائل جدید و ارزیابی اقدامات گذشته نیازمند هم اندیشی و تعامل فکری اندیشمندان،‌سیاست‌گذاران، مجریان و کارشناسان عرصه برنامه‌ریزی توسعه روستایی و به ویژه توسعه کالبدی است.
 
شاملو با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های علمی یکی از مهم‌ترین ابزار برای میل به این امر است گفت: از این رو بنیاد مسکن که دارای تجارب ارزنده در توسعه کالبدی روستاهای کشور و برگزاری همایش‌ها است برگزاری این همایش را در دستور کار خود قرار داده است.
 
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه توضیح داد: این همایش در سه محور اصلی حکمروایی محلی، مسکن و بهسازی روستایی و ابعاد مکانی فضایی توسعه پایدار روستایی و 14 زیرمحور ساماندهی شده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: اهدافی چون کمک به تحقق اهداف برنامه پنجم، شناخت علمی و عملی اصلاح کالبدی- فضایی روستاها ، کمک به تسهیل جریان تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران روستایی از جمله زیر محورهای این همایش به شمار می‌رود.
 
شاملو در ادامه  افزود: تاکنون بیش از 1200 نفر در این همایش ثبت نام نموده و بیش از هزار و بیست خلاصه مقاله دریافت شده که در موعد مقرر نتایج داوری خلاصه مقالات به اطلاع فرستندگان این مقالات اعلام می‌گردد.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش بتواند کاهش مشکلات جامعه روستایی و بهبود ارتقاء کیفیت زندگی روستاییان را که از ارکان اساسی تولید و اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود را فراهم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار