رئيس دانشکده معماري دانشگاه علم‌و صنعت گفت: وزیرعلوم و روسای دانشگاه‌ها زمان هر گونه تصمیم‌گیری درباره دانشگاه به معیار‌های اسلامی و مصالح نظام توجه داشته باشند.

"عبدالحمید نقره‌کار"  در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره سیاست انتخاب روسای دانشگاه از سوی اعضای هیئت علمی با بیان اینکه دانشگاه یک نهاد دولتی است و مانند تمامی نهاد‌های دولتی از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌شود، اظهارداشت: رئیس دانشگاه و وزیر علوم به عنوان نماینده مردم در آموزش‌عالی باید نسبت به مسئولیتی که دارند، پاسخگو باشند.

 وی ریاست دانشگاه را مسئول راهبرد‌ها و سیاست‌ها کل نظام دانست و افزود: رئیس دانشگاه مسئول راهبرد‌ سیاست‌هایی است که نظام برای آموزش عالی تعیین کرده و در واقع ریاست دانشگاه نماینده مردم و نظام تلقی می‌شود.

 رئيس دانشکده معماري دانشگاه علم‌و صنعت بیان داشت: اساتید منافع و نظر‌های خود را داشته و ریاست دانشگاه‌ها نباید تابع نظرات هیئت علمی باشد.

رئيس دانشکده معماري دانشگاه علم‌و صنعت با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ یک بنگاه صنفی و اقتصادی نیست که ریاست آن با رای اکثریت اعضا انتخاب شود، تاکید کرد: رئیس دانشگاه نماینده نظام و مردم است که باید مدافع سیاست‌های کلان کشور بوده، سیاست‌های وزارت علوم و آموزش‌عالی را با رعایت حق امانت‌داری اجرایی کند.

نقره‌کار این طرح را عملی خلاف روح دموکراسی‌ دانست و گفت:  مشورت از نظر اسلام امری مطلوب است و حتما باید برای هر کار با متخصصین امر مشورت کرد، اما باید مراقب بود که نظرات تحمیلی نباشد و مسئولان باید باتوجه به قانون و ارزش‌ها و تعهدهایی که به نظام جمهوری اسلامی دارند ، فردی متخصص و متعهد به ولایت‌ را که درستکار و امین است را انتخاب کنند.

رئيس دانشکده معماري دانشگاه علم‌وصنعت انجام سیاست را لیبرال دموکراسی غربی دانست و اظهارداشت: این سیاست برای غربی‌هایی که دم از لیبرال دموکراسی می‌زنند نیز ارمغانی نداشته است و نباید جمهوری اسلامی این تجربه را از یاد ببرد و معتقدم از این جریانات بوی انحراف می‌آید.

وی در همین راستا خطاب به دانشگاهیان گفت: وزیر علوم و روسای دانشگاه‌ها زمان تصمیم‌گیری درباره دانشگاه به معیار‌های اسلامی و مصالح نظام توجه داشته باشند.

 رئيس دانشکده معماري دانشگاه علم‌و صنعت واگذاری مسئولیت به فردی را امانت در آن کار خواند و ادامه داد: مسئولین امانتی که در اختیارشان است را به آن خیانت نکرده و این امانت بزرگ را به اهلش بسپارند،بخصوص در این برهه که رهبر معظم جهاد علمی و مدیرت جهادی را مورد نیاز جامعه قرار داده و همه‌ی ما باید با یک انگیزه اعتقادی و علمی به سمت پیشرفت جامعه‌مان پیش برویم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار