رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ساخت و سازهای درست و مقاوم مهمترین نقش را در پیشگیری و کاهش خسارات زلزله دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نجار صبح امروز در نشست رسمی مدیران بحران سراسر کشور با بیان اینکه این نشست به منظور آشنایی با مدیران بحران استان‌های مختلف برگزار شده است اظهار داشت: در این نشست نقطه نظرهای مشترک و اولویت‌های کاری سال 93 مشخص شد.

وی در ادامه افزود: نکته اساسی که در بحث مدیریت بحران جامعیت خاص دارد اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی در آن دخالت دارد.

اسماعیل نجار تصریح کرد: زلزله مهمترین بخش در مدیریت بحران است که در زمان‌های دور و نزدیک خسارت‌های جانی و مالی به جای گذاشته و در همه گوش و کنارهای کشور شاهد این پدیده بوده‌ایم.

نجار در خصوص اینکه انسان با در اختیار داشتن دانش می‌تواند در ساخت و سازها توجه داشته باشد و خسارت زلزله را کاهش دهد اظهار داشت: خسارت زلزله بستگی به ساخت و سازها دارد و مردم باید کمک کننده در این زمینه باشند تا مسکن خود را که محل آرامش،‌ تولید مثل و محل عبادت است درست و اساسی بسازند تا در زمان وقوع زلزله به آن خسارتی وارد نشود.

وی تصریح کرد: نظام مهندسی و شهرداری‌های کشور هم نقش اساسی در ساخت و سازها و بالا بردن سطح آگاهی مردم در کاهش خسارات هم قبل از حادثه و بعد از حادثه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص حوادثی که در یک محدوده رخ می‌دهد بیان داشت: حوادثی که در یک محدوده جغرافیایی خاص به وجود می‌آید باید ما در همان سطح ببینیم و بحران آن محدوده را وارد کشور نکنیم.

نجار خاطرنشان کرد: قانون مدیریت بحران کشور در یک مقطع آزمایشی 5ساله بوده و در تلاشیم قانون راتصویب کنیم و اگر در این 5سال نواقصی در قانون وارد شده است آن را اصلاح کنیم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مقاوم ، سازی ، مسکن ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار