اعلام اسامی راه‌یافته‌گان به بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن

عباس کیارستمی فیلم‌ساز اسطوره‌ای رییس هییت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره کن 2014 است.

به گزارش  خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر؛ یک روز قبل از معرفی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه اصلی، داوران بخش فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون که به رهبری فیلم‌ساز اسطوره‌‌ای عباس کیارستمی می‌باشد، فهرست فیلم‌های منتخب خود را اعلام کردند.
بخش فیلم کوتاه شامل فیلم‌های:

"پاسو دومو" ساخته‌ی جیووانی الوی از ایتالیا
"دولت سرافرازی" ساخته‌ی ران هوانگ از چین
"فضاهای نامرئی" ساخته‌ی دی کولومبیگاشوالی از گرجستان
"لیدی" ساخته‌ی سیمون مسا سوتو از کلمبیا و انگلستان
"آخرین نفر" ساخته‌ی سرجی پیکلاو از آذربایجان
"اعدام" ساخته‌ی پترا اسزوکس از مجارستان و رومانی
"آسیه" از کلمنت ترین‌لالان از فرانسه
"بدن غریبه‌ها" ساخته‌ی لورا وندل از بلژیک
"بله ما عاشق هستیم" از هالوار ویتزو از نروژ
"هاپو اِن" ساخته‌ی گروه کارگردانانی از ژاپن :ساتو ماسیکو،اوهارا تاکاشایوشی، سکی یوتارا،تویوتا ماسایوکی، هیراس کنتارو

این اولین بار است که آذربایجان و گرجستان در بخش فیلم کوتاه شرکت دارند. کمیته داوران از بین 3450 شرکت‌کننده این فیلم‌ها را گزینش کرده‌اند.

بخش سینه‌فونداسین جشنواره کن به فیلم‌های دانشجویان و دانش‌آموزان اختصاص دارد که شانزده پروژه را از بین 1631 پروژه شرکت‌کننده برای رقابت انتخاب می‌کند. در بین فیلم‌های منتخب دو فیلم انیمیشن هم وجود دارد.

کارگردان بیشتر فیلم‌ها خانم‌ها بوده‌اند و مصر اولین حضورش در این بخش را تجربه می‌کند.

این فهرست شامل شرکت‌کنندگانی از آمریکا به کارگردانی مکس چان به نام "خون ما" می‌شود،رینالدو مارکوس گرین با فیلم "ماشین‌های سنگی"،آنی سیلوراستاین "شانک" می‌شود.

فرانسه هم با کارگردانانی همچون پی یرکلنت،آلخاندرو دیاز،رومین مازوت و استفن پاکولات با فیلم "خانه‌ی دلنشین"، مریل هارد با فیلم "زندگی درخشان" و لی مایسیوس با فیلم "تاندر برد" در این جشنواره حضوری قدرتمند دارد.

دیگر منتخب‌های این بخش شامل فیلم "پیامدهایافتتاحتوالتعمومیدرکیلومتر 375" به کارگردانی عمر الظهیری (مصر)، "نیاگارا" از چیه‌کایاکاوا (ژاپن)، "ملاقات" از اینبار هورش،"تابستان بی‌ ماه" از استفن ایوانکیک (صربستان)، "تصویر بزرگ"  از دیزی جیکوبز(انگلستان)، "استان" از گیوگری مور کارپاتی (مجارستان)، "نفس" از هیون جو کون (کره جنوبی)،"خمیر ترش" از فولویو روسلیو (ایتالیا) و شرکت‌کنندگان سنگاپور "آخرین سفر به خانه" از هان فنگیو و و "آه، لوسی" از آتسوکو هیرایاناگی می‌باشند.

جایزه بخش سینه فونداسیون بیست و دوم می به برگزیده این بخش اهدا می‌شود و برندگان بخش فیلم کوتاه  بیست و چهارم می در بخش اصلی مراسم جشنواره کن معرفی می‌شوند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.