زنجان/

كشف 561 سكه تاريخي مربوط به دوره قاجار در زنجان

فرمانده انتظامي استان زنجان از كشف 561 سكه تاريخي مربوط به دوره قاجار با قدمت تاريخي 180 ساله در شهرستان خدابنده خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: پليس در راستاي حفظ و حراست از ميراث كهن كشور در همه عرصه ها و اقصي نقاط استان تلاش هاي مستمري دارد .

صالحي افزود :در پي كسب خبري مبني بر حفاري غير مجاز و كشف اقلام تاريخي در يكي از روستاهاي شهرستان خدابنده موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي با بیان اینکه بر اساس طرح‌ریزی‌های عملیاتی و تعقیب و مراقبت‌های انجام گرفته متهم به نام «ج . م» شناسایی و روز گذشته پس از هماهنگی با مراجع قضایی منزل این فرد مورد بازرسی پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان زنجان تصريح كرد: در اين بازرسي ماموران موفق شدند 561 سكه تاريخي كه قدمت آنها 180 ساله و مربوط به دوران قاجار مي باشد را كشف كنند.

صالحی با اشاره به دستگيري متهم تاکید كرد: كساني كه در اين راستا فعاليت مي كنند و براي رسيدن به اميال مالي و پول بيشتر، اشياء تاريخي و هويت ملي را قاچاق مي كنند بدانند كه نيروي انتظامي با حساسيت بيشتري موضوع را پيگيري و با متخلفان به شدت برخورد مي كند.

وي از شهروندان و مردم شريف استان خواست: هرگونه اخبار ، اطلاعات ،موارد مشكوك در زمينه حفاري هاي غير مجاز را با مركز فوريت هاي پليسي 110 در ميان گذارند ./س

برچسب ها: کشف ، سکه ، قاجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.