کرمان/نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي:

ده زيار كانون برگزاري تعزيه در كشور است

نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سابقه آئين تعزيه خواني ده زيار، روستاي ده زيار را كانون برگزاري تعزيه در كشور معرفي كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمان، دكتر محمدرضا پورابراهيمي در هشتمين شب از برگزاري نخستين جشنواره نمايش هاي آئيني كرمان در روستاي ده زيار از توابع بخش چترود با اشاره به اينكه برگزاري جشنواره ها و سوگواره هاي تعزيه، ابراز عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) است، گفت: محبت اهل بيت (ع) سرمايه بزرگي براي ملت ايران است.

وي با بيان اينكه دشمنان سال ها تلاش كردند تا اين محبت را در دل مردم ايران كمرنگ كنند و نتوانستند، افزود: نه تنها كه نتوانستند بلكه روز به روز عشق و محبت مردم ايران اسلامي به اهل بيت (ع) بيشتر و پر رنگ تر مي شود.

 وي با اشاره به اثرگذاري تعزيه در كودكان و ايجاد محبت اهل بيت (ع) بر روي آنها، خاطرنشان كرد: تعزيه ايران سرمايه بزرگي است كه بچه ها در كنار اين سرمايه عظيم، رشد مي كنند و با محبت اهل بيت (ع) كامل مي شوند.

نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه دست برداشتن از احكام نوراني اسلام ما را به نابودي مي كشاند، تاكيد كرد: اگر محبت اهل بيت (ع) را از كشور ما بگيرند ديگر چيزي براي ما باقي نمي ماند.

وي در خصوص برگزاري مراسم تعزيه خواني در روستاي ده زيار با اشاره به اينكه تعزيه در اين روستا سال ها در حال برگزاري است و نسل به نسل منتقل مي شود، گفت: روستاي ده زيار پايگاه تعزيه استان كرمان است و هنر آئيني تعزيه سال ها در اين منطقه رونق داشته است.

پورابراهيمي روستاي ده زيار را كانون برگزاري تعزيه در كشور معرفي كرد و افزود: بهتر است مسئولين استان براي احداث يك فضاي تخصصي تعزيه در اين روستا همكاري كنند.

وي با بيان اينكه براي انجام هر كار فرهنگي بايد بستر و فضاي انجام آن كار مهيا شود، تصريح كرد: احداث مكان تخصصي تعزيه در اين روستا يك ضرورت است كه بايد پي گيري شود./س

برچسب ها: ده زیار ، تعزیه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.