تونل حکیم پنجمین تونل شهری پایتخت است که پیشرفت عملیات اجرایی آن از مرز 55 درصد فراتر رفته و عملیات حفاری این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، امکان تکمیل رینگ کمربندی بزرگراه های غرب تهران و ایجاد ارتباط بین امتداد بزرگراه رسالت با بزرگراه تهران – کرج از طریق پل های تقاطع های کاروانسرای سنگی 1 و 2 ، با ساخت تونل حکیم و ادامه مسیر قبلی میسر می شود. به عبارتی تونل حکیم پس از عبور از مجموعه چیتگر به کاروانسرای سنگی می رسد که در آنجا این بزرگراه شمالی-جنوبی شده و به بزرگراه تهران کرج متصل می شود.

هم اکنون عملیات عمرانی این پروژه از نیمه گذشته است و براساس قول شهردار تهران قرار است که این پروژه تا بهمن سال جاری به بهره برداری برسد.
 
مهدی پورهاشمی، جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ، در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: پیشرفت عملیات اجرایی آن از مرز 55 درصد فراتر رفته و عملیات حفاری تا پایان اردیبهشت به اتمام می رسد.
 
وی افزود:جبهه های کاری شرقی و غربی در هر دو شاخه شمالی و جنوبی تونل شهید حکیم به یکدیگر متصل شده اند و بخش باقی مانده عملیات حفاری در هریک از این تونل ها شامل یک مقطع 180 متری از آوارهای میانی(میدل دریفت) است.
 
وی با بیان اینکه پیشرفت حاصل شده در عملیات حفاری تونل شهید حکیم حدود 3 ماه از برنامه زمان بندی تعیین شده جلوتر است، اظهار داشت: ثبت این رکورد اجرایی نتیجه تجارب اندوخته شده در پروژه های قبلی، تجهیزات مناسب کارگاه، معارضات اندک عملیات اجرایی و وضعیت مناسب ژئوتکنیکی محل اجرای پروژه است.
 
جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تشریح روند پیشرفت سایر اقدامات عمرانی این پروژه، از آب بندی کامل 750 متر از دیواره ها و سقف شاخه های شمالی و جنوبی تونل شهید حکیم خبر داد و گفت: پیشرفت عملیات اجرای بتن سازه ای کف در کل بخش های این پروژه بالغ بر 320 متر است.
 
وی با اشاره به اینکه احداث تونل شهید حکیم به 76 هزار متر مکعب بتن ریزی نیاز دارد، از آماده سازی 4 دستگاه قالب بتن ریزی تونلی خبر داد و گفت: عملیات لاینینگ نهایی سقف و دیواره های این پروژه در روزهای آینده آغاز خواهد شد.
 
تونل شهید حکیم بدون احتساب رمپ های ورودی و خروجی، معبری 2049 متری است که 1023 متر از این رقم مربوط به تونل شمالی و 1026 متر آن مربوط به تونل جنوبی است. طول این پروژه با احتساب تونل های ارتباطی و رمپ های ورودی و خروجی به 3016 متر می رسد. تونل شهید حکیم همانند تونل های نیایش و امیرکبیر به صورت آب بند کامل و هوشمند احداث می شود و دارای 4 دسترسی اضطراری خواهد بود.

پیشرفت عملیات اجرایی تونل شهید حکیم به عنوان پنجمین تونل ترافیکی شهر تهران از مرز 55 درصد فراتر رفته است؛ پیشرفتی که به گفته مجریان این پروژه، حدود 10 درصد از برنامه زمان بندی جلوتر است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: عملیات ، حفاری ، تونل ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار