تشکری هاشمی از شناسایی هزار نقطه شهر تهران به منظور توسعه نقاط مبدا و مقصد و محورهای دوچرخه سواری در سطح مناطق 22 گانه خبر داد و گفت: توسعه تعداد مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر اولویت شهرداری در سال 93 است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تشکری هاشمی اظهارکرد: با توجه به اینکه در شهر تهران با محدودیت هایی به لحاظ ترافیکی مواجه هستیم، امکان توسعه خطوط دوچرخه به عنوان خطوط ایزوله شده وجود ندارد لذا توسعه خطوط دوچرخه سواری به صورت ایزوله شده مد نظر شهرداری تهران نیست .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تصمیمی برای جایگزینی مد حمل و نقلی دوچرخه به جای استفاده از تاکسی و اتوبوس نیست، گفت: در معابر شهری تلاش می شود با نشانه گذاری ها مسیر دوچرخه سواری برای شهروندان مشخص شود چرا که معتقدیم دوچرخه باید به عنوان وسیله ای در فاصله  بین مبدا و مقصد و حدفاصل ایستگاه های حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد .

وی تصریح کرد: دوچرخه به عنوان مدل حمل و نقل بین ایستگاه هایی و نقاط توزیع سفر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به طوری که با مطالعات صورت گرفته تمامی مناطق به مقوله گسترش مسیرهای دوچرخه سواری ورود پیدا کرده اند .

وی با بیان اینکه به لحاظ کمی اکنون به مرز 10 هزار دوچرخه در سطح شهر رسیده ایم، گفت : تلاش می شود هزار نقطه شناسایی شده ویژه استفاده از دوچرخه به عنوان مبدا و مقصد در سال جاری به ایستگاه های دوچرخه مجهز شوند.

معاون شهردار تهران افزود: به منظور وارد کردن و یا تولید دوچرخه به دنبال اسپانسر و سرمایه گذار هستیم و چنانچه شرکتی آمادگی تولید دوچرخه را دارد از همکاری با تولید کنندگان استقبال می کنیم .

انتهای‌پیام/
برچسب ها: توسعه ، دوچرخه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار