علی ظفر قهرمانی سرپرست گروه تئاتر شورایی کشور از برگزاری دوره‌های آموزشی تئاتر در زندان‌ها برای بهبود مشکلات آن‌ها و هم چنین برگزاری جشنواره‌هایی برای زندانیان خبرداد.

علی ظفرقهرمانی مترجم، کارگردان و سرپرست گروه تئاتر شورایی تهران در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: در سه سال گذشته با هدف بهبود مشکلات درون مجموعه‌ای و هم چنین بهبود مشکلات جسمی و روانی زندانیان سراسر کشور گروه تئاتر، شورایی طرح جامع را به نمایندگان و کارشناسان فرهنگی زندان‌ها فرستاد و شرایط برگزاری سه دوره آموزشی تحت عنوان تئاتر کاربردی را فراهم کرد.

قهرمانی عنوان کرد: از مجموع سه دوره آموزشی که برای کارشناسان فرهنگی زندان‌ها برگزار شده است دو دوره آن در شهر شیراز و یک دوره آن در شهر تهران برگزار شد و به صورت غیرمستقیم نیز این شیوه جدید تئاتر در شهر کشور عزیزمان ایران آموزش داده شد، که این امر موجب جذب نیروی فعال و گسترش این شیوه در سطح کشور و زندان‌ها و کانون‌های اصلاح تربیت شد.

سرپرست گروه تئاتر شورایی تهران در ادامه افزود: از 21 تا 23 اسفند سال گذشته با همکاری زندان‌های کل کشور دوره پیشرفته ورکشاپ‌ها برای کارشناسان فرهنگی زندان‌ها برگزار شد که در این دوره سعی شد تا مفاهیم تئاتر شورایی را به مقوله‌های عکاسی شورایی، فیلم سازی شورایی و زیبایی شناسی شورایی تعمیم دهیم و با آموزش آن به کارشناسان فرهنگی زندان‌ها موجب انتقال این مفاهیم به زندانی‌ها شویم و شاهد بهبود مشکلات آن‌ها باشیم.

علی ظفر قهرمانی تصریح کرد: با کوشش گروه تئاتر شورایی تهران و همکارانی که در این مسیر ما را یاری کردند، مدلی که در بسیاری از کشورهای دنیا حمایت می‌شود در ایران اجرایی شد ما این الگو را ادامه دادیم تا جایی که در سال 92 شاهد تصویب اولین قانون به وسیله تئاتر قانونگذار در ایران بودیم و امیدواریم با ادامه دادن این شیوه به دستاوردهای بزرگتری برسیم.

قهرمانی در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری آخرین این دوره‌ها برای مسئولان زندان‌های کشور ،گروه‌های تئاتری در داخل بندها تشکیل شده و طی طرحی که به این مسئولان ارائه شده قرار است جشنواره‌های مختلفی در داخل زندان‌ها برای زندانیان و خانواده آن‌ها برگزار شود که در آن با طرح مسائل قابل تعمیم به مشکلات این عزیزان رسیدگی شود و شاهد یک روز از صبح تا شب اجرا در این فضا باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار