مجله آلمانی "در اشپیگل" اعلام کرد در داخل ناتو درباره ارزیابی میزان حضور نیروهای ارتش روسیه نزدیک مرز این کشور با اوکراین اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، مجله آلمانی "در اشپیگل" اعلام کرد در داخل ناتو درباره ارزیابی میزان حضور نیروهای ارتش روسیه نزدیک مرز این کشور با اوکراین اختلاف نظر وجود دارد. 

 این مجله آلمانی نوشت اطلاعات دستگاه های اطلاعاتی کشورهای عضو ناتو با گزارش های آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو که تعداد نیروهای روسی مستقر نزدیک مرز با اوکراین را حدود 40 هزار نفر تخمین زده است تفاوت دارد. 

بر اساس منابع اطلاعاتی، تعداد نیروهای روسی که نزدیک مرزهای شرقی اوکراین مستقر شده اند احتمالا کمتر از 30 هزار و حتی 20 هزار نفر است. همچنین آرایش این نیروها و سلاح های آنها برای آن که دست به حمله نظامی بزرگی بزنند مناسب نیست. 

در گزارش مجله اشپیگل آمده است بخش بزرگی از تجهیزات سربازان روس، از قبل از آغاز مناقشه با اوکراین در این منطقه وجود داشت و هیچ مرکز فرماندهی جنگ در این منطقه وجود ندارد. 
این گزارش ها نشان می دهد دست کم بخشی از تحرکات نیروهای روسیه نزدیک مرز با اوکراین ناشی از جایگزینی سربازان و واحدهای نظامی است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار