اصفهان/

دانشجو بعد از فارغ التحصیلی نباید بیکار باشد

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دستیابی به اقتصاد مقاومتی در گرو دستیابی به اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ،  علی اکبر جلالی در نشست «نقش و سهم توسعه فناوری اطلاعات در پیشبرد اقتصاد مقاومتی» با اشاره به چارچوب تدوین شده اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری افزود: فناوری اطلاعات یکی از راه های رسیدن به اقتصاد دانش بنیان است.

وی اقتصاد دانش بنیان را عامل پیشرفت کشور خواند و تصریح کرد: مشکل اصلی در اقتصاد امروز کشور کمبود نیروی کار با دانش و مهارت های روز دنیا است.

جلالی طرح کارورزی در مشاغل دانش محور را برای دانش آموختگان جویای کار دانشگاهی کشور، راهکاری قابل توجه دانست و تاکید کرد: هیچ دانشجویی بعد از فارغ التحصیلی نباید بیکار باشد و باید سریع وارد حوزه کارورزی شود.

وی با اشاره به رتبه 152 ایران در شاخص فضای کار که از سوی بانک جهانی اعلام شد افزود: استفاده از تجربیات جهانیان و برقرای عدالت در توزیع منابع کشور، بین فعالان اقتصادی و مردمی یکی از راه های توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

جلالی در پایان ضمن تاکید بر لزوم به حد اکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه برای توسعه اقتصاد مقاومتی گفت: باید فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی را برای انتشار فرهنگ ایجاد اقتصاد دانش بنیان بررسی کرد. /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.