علیرغم تحریم های واشنگتن علیه مسکو/

چشم خودروسازان آمریکایی به بازار پرسود روسیه

باوجود تهدیداتی که اخیرا اوباما برای تشدید تحریم علیه دولت روسیه مطرح کرده است خودروسازان آمریکایی نمی توانند از بازار پررونق مسکو چشم پوشی کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری نهارنت ؛‌ خودروسازان آمریکایی نمی توانند با اجرای قوانین تحریم های دولتی علیه روسیه چشم از بازار پرسودی مانند کشور پهناور روسیه ببندند . به گفته بسیاری از آنان بازار مسکو اصلی ترین میدان فروشی است که پیش روی خود دارند .

به گفته کارشناسان اقتصادی روسیه و بازار پرسود آن برای تاجران و سرمایه گذاران بزرگتر و مهم تر از آن است که خودروسازان آمریکایی بتوانند از آن چشم پوشی کنند . 

جان برنچ ،‌ استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه میشیگان در این باره تاکید می کند :‌ بازار روسیه در حال تبدیل شدن به بازاری بزرگتر از آلمان می باشد .ساختار خودروسازی در روسیه به شکلی است که با وجود قوانین داخلی این کشور واردات خودرو می تواند سوددهی فراوانی برای واردکننده داشته باشد . این بدان معناست که خودروسازان آمریکایی بخصوص آنهایی که سودای فروش های بین المللی را در سردارند نمی توانند به سادگی از پتانسیل عطیمی که در بازار مسکو وجود دارد نادیده بگیرند ،‌ حتی با وجود اعمال تحریم های واشنگتن علیه روسیه . 

برنچ در کنفرانسی اقتصادی در دانشگاه میشیگان با موضوع موانع و فرصت های پیشروی صنعت خودروسازی در آمریکا اظهار داشت :‌ هم اکنون روسیه محبوب ترین مرکز فروش برای خودروسازان آمریکایی به شمار می آید . مسکو وسن پترزبورگ اصلی ترین مناطقی هستند که مردم در آن به خرید خودروهای وارداتی ونیز خودروهای اسپرت و صحراپیما علاقمندند . این می تواند برای خودروسازان آمریکایی یک رویا مسحوب شود .

فروش خودرو در سال 2009 در روسیه تا 50 درصد کاهش یافت و علت این موضوع نیز بحران مالی است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته رخ داد . اما این رکود در سال 2012 به سرعت بهبود یافت و به سه میلیون واحد در سال رسید . 

دنیل راسل ،‌ دیپلمات سابق آمریکا و فعال اقتصادی در این زمینه می گوید :‌ حتی با وجود بحرانی که اکنون در روسیه بر سر موضوع اوکراین بوجود آمده پتانسیل در بازار این کشور غیرقابل انکار است و نباید از خودروسازان آمریکایی انتظار داشت این پتانسیل را نادیده بگیرند . 

راسل می افزاید :‌ در 10 سال گذشته تاکنون جهشی چشمگیر در اقتصاد روسیه رخ داده است . فشار آمریکا به مسکو پس از الحاق کریمه به روسیه به مرحله اجرا رسیده است . با این حال روابط عمیق ،‌ گسترده و طولانی مدت اقتصادی میان روسیه و کشورهای اروپایی مانع از آن شد که این هم پیمانان اروپایی آمریکا تن به تحریم ها ضد روسیه دهند . 

این دیپلمات آمریکایی در انتهای تصریح کرد :‌ تحریم های واشنگتن ضد روسیه کارگشا و تاثیرگذار نخواهد بود و تنها نقش بلوفی از سوی اوباما برای پوتین را خواهد داشت . 


انتهای پیام /
برچسب ها: خودرو ، محصول ، اوباما ، تحریم ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار