رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایجاد یک بیمارستان تخصصی سرطان از محل فروش اوراق وقف را امری جدید در روش کمک دانست و گفت: مسئولان نهادهایی همچون سازمان اوقاف می‌توانند به بهترین شکل به نظام سلامت کمک کنند.

 محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: سرطان بیماری است که بیشتر کهنسالان به آن مبتلا می‌شوند ولی با توجه به اینکه تغییرات هرم سنی در ایران به سوی میانسالی و کهنسالی شیب پیدا می کند در آینده این میزان بسیار فراتر و بیشتر از امروز می شود و تعداد مبتلایان به سرطان افزایش پیدا می کند.

وی بالا رفتن هزینه دارو را از دیگر مشکلات موجود در حوزه سرطان برشمرد و ادامه داد: نظام سلامت باید یک حمایت جامع از بیماران داشته باشد، سازمان‌های حمایتی، بیمه‌ها، بخش خیریه و مردم می‌توانند با مشارکت جامع در این امور به یاری بیماران بپردازند.

محقق با بیان اینکه اوراق وقف شکل جدید مشارکت مردمی‌ست، تصریح کرد: پیش‌تر این امور در قالب‌های قدیمی دنبال می‌شد و این اوراق شکل جدیدی از مشارکت مردمی را فراهم کرده است.

رییس مرکز تحقیقات سرطان، با اشاره به اینکه وقتی درمان به انتها می‌‌رسد دوره‌ای آغاز می‌شود که از نظر علمی پیگیری بیماری است، خاطرنشان کرد: تهدید عود بیماری، بازتوانی،تسکین دردها، رفع معلولیت‌ها و ... در دوره پیگیری نیازمند داشتن امکانات و حمایت است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: بهبود ، وضعیت ، بیماران ، سرطانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.