فرمانده نیروی انتظامی گفت: مرزها همچنان در اولویت نبروی انتظامی است و درسال 92 سرمایه‌گذاری وسیعی توسط سپاه و نیروی انتظامی شد و دولت حمایت خود را افزون کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که بعدازظهر امروز در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد گفت: پس از اجرای طرح‌های نوروزی که فراگیرترین طرح‌هاست زمان مناسبی است برای ارزیابی عملکرد گذشته و اطلاق طرح‌های سال جدید و شنیدن تدابیر و سیاست‌ها از مسئولان ارشد نظام و نیروی انتظامی، به همین خاطر باید از مجلس شورای اسلامی تشکر کنیم. 
 
وی تصریح کرد: سال گذشته در هفته نظم و امنیت سال خوبی داشتیم و تنها آمار منفی نسبت به سال 91 افزایش اندک سرقت‌های خرد بود که متأثر از نوسانات ارز و بازار بود و همچنین چند عملیات تروریستی در نقاط مرزی انجام شد اما در سایر جرایم کاهش خوبی به ویژه جرایم خشن مسلحانه و تجاوز به عنف البته در حوزه راهنمایی و رانندگی با کاهش حدود 1300 کشته و کاهش 7درصدی کشته‌ها نسبت به سال گذشته روبرو بودیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: کشف مواد مخدر و حضور بهتر در مرزها و تکمیل انسداد و خدمات الکترونیک از عرصه‌ خدمتی نیروی انتظامی بوده و هم اکنون شاهد رشد افزایش قدرت کشف هستیم که شاخص بزرگی در جرایم سنتی و جدید است. 
 
وی ادامه داد: در جرایم جنایی قدرت کشف به 90 درصد رسیده که این امر نتیجه حرفه‌گرایی و تقویت زیرساخت‌ها  و ابراز و فن‌آوری مدرن بود البته در عرصه‌های جدید مثل فضای مجازی هم به توفیقاتی رسیده‌ایم. 
 
احمدی مقدم بیان داشت: کاهش 11 درصدی اجتماعات اعتراضی و صنفی را نسبت به سال قبل شاهد بودیم و در سال پیش‌رو تلاش داریم در موضوعاتی که مردم برآن تأکید دارند در اولویت قرار دهیم به همین خاطر اولویت مبارزه با سرقت و مبارزه با مواد مخدر که هم اکنون 90 درصد زندانیان به خاطر این جرایم در زندان هستند را در دستور کار خود قرار داده‌آیم. 
 
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: مرزها همچنان در اولویت نیروی انتظامی است و درسال 92 سرمایه‌گذاری وسیعی توسط سپاه و نیروی انتظامی شد و دولت حمایت خود را افزون کرد البته در حوزه راهنمایی و رانندگی با عنایت دولت زمینه‌های مثبت اجتماعی می‌تواند نوار موفقیت کاهش کشتار در جاده‌ها را با سرعت بیشتر تحقق بخشد. 
 
وی افزود: کاهش 209 درصدی کشتار در جاده‌ها سخت است ما شدنی‌‌ است.
 
احمدی مقدم بیان داشت: بهترین و بیشترین تعامل را نمایندگان مجلس با نیروی انتظامی دارند و همواره نظر مثبت مجلس را داشته‌ایم و در تدوین و اصلاح قوانین و پاسخگویی هم حضور فعال داریم. 

فرمانده نیروی انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس از مهمترین مظاهر رکن جمهوریت و مردم سالاری است و نقش مهم و ارزنده‌ای دارد و ما باید خدا را شکر کنیم بابت نعمت مردم سالاری که در سایه نظام ولایی خداوند به ما عطا کرده است. 

انتهای پیام/ 
 
 

برچسب ها: نوسانات ، بازار ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار