رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "حساسیت‌های فصلی" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص گوش، حلق و بینی" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "حساسیت‌های فصلی" كه توسط دكتر محمدرضا عمرانی متخصص گوش، حلق و بینی داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:


***لیلا: 

با سلام و خسته نباشید می‌خواستم بدونم که من فصل بهار و پاییز صبح‌ها که از خواب پامیشم خیلی عطسه می‌کنم البته من "پولیپ بینی" دارم اما عمل هم نکردم ناگفته نماند که این فصل‌ها بینی‌ام هم میگیرد صدام عوض می‌شه "اسپری بینی" هم دارم اما بعد از یک مدت خودش خوب میشه تشکراز شما دکتر عزیز و باشگاه خبرنگاران 

پاسخ، از دكتر محمدرضا عمرانی، متخصص گوش، حلق و بینی: این درمان موقتی که انتخاب کردید خوب است اما برای درمان قطعی باید با جراحی این "پولیپ" رفع شود زیرا پولیپ‌ها هم در بینی و هم در سینوس نیز می‌توانند ایجاد شوند. 

***بوشهر: 

یا سلام من حدود چهار سال است که در ایام تابستان که هوا گرم می‌شود حساسیتم شروع می‌شود به طوری که اگر زیر باد پنکه و کولربروم بینی‌ام کامل می‌گیره و شروع به آب‌ریزش  می‌کند و با توجه به این‌که در جنوب زندگی می‌کنم تحمل این شرایط برام خیلی سخت شده تا به حال به هر پزشکی مراجعه کرده‌ام یه مقدار قرص و آمپول تجویزکرده که فایده‌ای نداشته است لطف کنید من رو راهنمایی کنید چه دارویی مصرف کنم؟ 

پاسخ، از دكتر محمدرضا عمرانی، متخصص گوش، حلق و بینی: مورد شما آلرژیک است که مربوط به بینی و یا سینوس‌ها نیز می‌شود. بهترین کار،دوری از موارد حساسیت‌زا، استفاده از ماسک که مرطوب آنها بهتر است و هم‌چنین استفاده از دارو‌های ضدآلرژی همچون، آنتی‌هیستامین خوراکی و یا اسپری استنشاقی داخل بینی است البته قبل از همه‌ی این‌ها مراجعه به کلینیک‌های ویژه آلرژی بهترین گزینه‌ی پیشنهادی من به شما است. 

***علی: 

لطفا علائم حساسیت فصلی رو بگید، چه فرقی با سرماخوردگی داره؟ 

پاسخ، از دكتر محمدرضا عمرانی، متخصص گوش، حلق و بینی: به طور کلی بیشتر علائم هر دو عارضه هم‌چون آبریزش بینی، ترشحات زیاد، عطسه و سرفه‌های مکرر است اما در مورد سرماخوردگی وقوع آن در فصول سرد سال، تب و درد بدن و همچنین شدت ترشحات چرکی،‌تا حد قابل ملاحظه‌ای می‌تواند در تفکیک و تشخیص سرماخوردگی از آلرژی مؤثر شود. 

***کاظمی: 

سلام عملی‌ترین روش درمان علائم با نشانه‌های خارش بینی و حلق و عطسه‌های مکرر چیست؟ با تشکر 

پاسخ، از دكتر محمدرضا عمرانی، متخصص گوش، حلق و بینی:حساسیت 3 درمان کلی دارد که بهترین آن ایمنی درمانی از طریق حساسیت زدایی و تحت نظر متخصصین ایمنی شناسی آسم وآلرژی هست و در کنار آن‌ها استفاده از داروهای موضعی هم‌چون استعمال افشانه‌های کورتونی بینی و ضدحساسیت‌ها نیز پیشنهاد می‌شود. 

***صدف: 

آیا حساسیت‌های فصلی مکرر می‌تواند باعث کم ‌شنوایی شود؟ 

پاسخ، از دكتر محمدرضا عمرانی، متخصص گوش، حلق و بینی: در صورتی‌که احتقان و التهاب ناشی از حساسیت بینی و گرفتگی آن مکررا تکرار و طولانی باشد، شاید منجر به اختلال عملکرد شیپورهای استاش(راه هوادار شدن گوش میانی) از طریق بینی بیانجامد و منجر به کاهش درصدی از شنوایی و ناراحتی ناشی از آن شود که البته چندان شایع نبوده و نیز با درمان خودآلرژی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
sajad
۲۳:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
سلام
من تمام طول سال عطسه و آبریزش بینی دارم و با صدای بلند عطسه میکنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام من یه بار سوالم را برایتان ارسال کردم ولی جواب نگرفتم 32 ساله و باردار هستم سرفه شدید دارم چه کنم به پزشک مراجعه کردم فایده نداشت لطفا راهنمایی کنید.
-
احمد آذرشب
۱۱:۳۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
مدت سه هفته است که دوچاره سرماخوردگی شده و قبلا سابقه سینوزیت داشتم الان هم کلو درد دارم هم از سینوسم خون وارد حلق می گردد و با مصزف کواموکسی کلاو و شربت کمی بهتر شدم اما بدنم لرز مداوم دارد و پزشکان هم داروهی مشابه تجویز می نمایند آیا باعمل جراحی سینوس مشکلم حل می شود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام خانمی 32 ساله و باردار هستم مدت 3 هفته است که سرفه های شدید همراه با خلط و گرفتگی گوش و بینی دارم لطفا راهنمایی بفرمایید چه دارویی استفاده کنم.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۳:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
باتشکراز دکترخوبتون و خودباشگاه تمامی عزیزان اگه میشه سماره تلفن مطب دکترتون رابا آدرس مطب یا سایت یا ایمیل شو برام بفرستید که باهاشون راجب عمل پلیپم مشاوره کنم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
سلام.با شروع فصل بهارو تابستون حساسیتام شروع میشه.بسته شدن راه تنفسم از بینی،عطسه و سرفه اصلیاشن.ولی امسال خارش بدن هم همراشه.البته شب که میخوابم اثری نیست و صبح که بیدار میشم دونه های زیادی روی بدنم میبینم که کل روز اذیتم میکنن.آیا این هم به حساسیت مربوطه یا بیماری پوستی محسوب میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۴۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
سلام
می خواستم بدونم درمان حساسیت چگونه انجام می شود. متشکرم
آخرین اخبار